LillaGumman 07.02.07. Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 proteiner, kanskje? ("eggehvite")
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Hvis du er sent i svangerskapet og sliter litt med å få tatt disse urinprøvene, så kan det være at urinen blir forurenset utenfra, hvis du skjønner. Altså at du får ikke strålen til å renne rett nedi glasset, men at urinen kommer i kontakt med kjønnslepper, hår o.l. først. Dermed slår det ut i pluss. Jeg slet i går med å ta prøve, den store magen og lite tissetrengt gjorde at jeg trøblet litt. Derfor fikk jeg også for første gang L3+, og noe annet +. Legen forklarte meg dette, g sa at de rutinemessig sender urinen til dyrkning i slike tilfeller.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Når de tar urin prøve, så vet så er det en mengde ting de finner ut. proteiner, blod, nitritt, ketoner osv. ikke alle ting er viktige i gravid sammen heng. Det går ikke an å ha negativt. enten har man det, eller ikke. Blir regnet ut som negativ, spor, 1+, 2+, 3+ av alle disse greiene. men det som er vikrtig i gravid sammenheng er proteiner, 3+ betyr i denne sammenhengen at du utskiller altfor mye eggehvite, har du økte hevelser, høyt bt, kan det være svangerskapsforgiftning på gang. noen ganger må de sette igang fødsel før tiden, da dette kan være farlig for både mor og barn. har du derimot 3+ f.eks. i nitritt, så har du sannsynligvis en urinveis inf. på gang, som ikke er såååååååå farlig. Hvis du har 3+ i noe, spør hva det er i. Jeg har selv noe høyt bt, økt hovent, og 1+ i proteiner. er sykemeldt, og skal ta det med ro, de gjør ingenting foreløpig. Måtte ta ctg og ultralyd på fødepoliklinikk for å sjekke at babyen selv hadde det bra. og jenta mi hadde det toppers.
Tullemor til 2 Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Hva har du pluss 3 i da? Man har ikke bare pluss 3. Det forteller ingenting. På urinprøven kan man måle flere ting, bl.a.: leukocytter (hvite blodlegemer), erytrocytter/blod, nitritt (bakterier), proteiner (eggehvitestoffer), glucose (sukker), osv. Hvis det ikke er utslag på noe av dette skrives det som regel neg eller minus eller 0. Hvis det er utslag på noen av stoffene graderes det med pluss 1, 2 eller 3. Det blir utslag på de ulike ved ulike tilstander som urinveisinfeksjon, svangerskapsforgiftning eller sukkersyke, for å nevne noe. Håper du ble klokere.
Venter på gutt nr 3 :) Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Skriver jordmor\lege L3+ på papiret ditt, så har du 3+ på leukocytter og viser det at prøven er forurenset. Har du utslag på nitritt samtidig, viser det at du har en urinveisinfeksjon.. Har du utslag på protein kan det være tegn til svangerskapsforgitning. Iallefall sånn som jeg har forstått det.. Håper du har det bra:)
Venter på gutt nr 3 :) Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Hadde du hatt tre+ på protein hadde gjort noe med deg regner eg med. hvordan er blodtrykket ditt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå