Unn9 Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Hei alle sammen! Ser at en del av dere mener at vi automatisk blir prioritert i barnehagekøen når vi er aleneforsørgere. Men så fint er det ikke lenger, i hvert fall ikke i Bergen. Jeg er nå alene med 3 barn, den minste på ca 7 måneder og har ikke fått barnehageplass. Hadde jeg hatt overgangsstønad ville jeg blitt prioritert, men jeg tror ikke jeg har rett på overgangsstønad når jeg har en god jobb som venter på meg. Lurer på hva de som har laget disse reglene mener vi skal leve av. Må det gå så langt at jeg mister jobben, og deretter kan jeg få arbeidsledighetstrygd? Noen som har noen lure råd og tips å komme med??? Dizzy
-Amelie- Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Hei! Er du sikker på at du ikke får overgangsstønad? Jeg tror man får det uavhengig av hva slags jobb man har... Men hvorfor avtaler du ikke bare et møte med saksbehandleren din, så får du vite akkurat hva du har krav på og ikke krav på? Det gjorde jeg, funket veldig fint:)
Unn9 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2006 Hei! Tusen takk for svar. Mener du saksbehandleren på trygdekontoret? Det er kanskje det enkleste, er ikke så enkelt å finne frem i jungelen av lover og regler.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Du har krav på overgangsstønad så lenge du er alenemor, men siden du jobber så blir den redusert i forhold til inntekten din
pøber´n & je Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Så lenge du tjener under 25000 i mnd i brutto får du redusert OS
-Amelie- Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Jepp, mente saksbehandleren på trygdekontoret. Veldig greit, så er du sikker på at du ikke går glipp av noe du skulle hatt:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå