Gå til innhold

Hva med utdannelsen jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en myte at alene mammaer kun går hjemme og ikke har hverken utdannelse eller jobb. Hvordan er det her ppå dette forumet?? Noen med utdannelse og jobb her?? :-)

Selv er jeg sosionom av utdannelse, men har ikke kunnet jobbe enda - da jeg er alene med poden på snart 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg manglet 1 år på dataing da jeg fikk vesla, og til sommeren er jeg bare et halvårsstudium unna å bli lærer. :) Søker meg jobb til høsten, samtidig som jeg tar de resterende studiepoengene. :)

Synes jeg har væ'rt flink jente jeg nå :) Har vært sinnsykt tøft å få til dette..

(klappe meg selv på hodet)

Skrevet

Jeg har 1,5 år igjen av utdannelsen min, markedsføring. Jeg begynner igjen etter nyttår, gleder meg litt til å sette i gang igjen. Men jeg blir ikke noe mindre bekymret for fremtiden for det. Jeg er så bekyret for at det ikke skal finnes noen jobb tlil meg...:(

Skrevet

jeg gikk hudpleien da jeg gikk gravid,men pga mangel på bhg plass og ingen dagmamma har det blitt lite med fortsettelsen.. så jeg er blitt reservert plass på helseservice til neste år, men jeg har kun det året ingen som retts elev, så lurer på om jeg kommer inn på vk2 helsesekretær? hmm.. hehe...ellers blir det ut i full jobb:)

nei utdannelse er ikke lett igroen uansett om vi er alene eller med samboer for det skal jo klaffe med bhg, eller annen pass...

jeg skal iallefall ha meg utdannelse... men er nå enda ung så har jo god tid:) hehe...

tror vi klarer det meste om vi bare går inn for det:)

Skrevet

Har utdannelse fra høyskole fra før jeg fikk barn. Har jobbet siden barna var 9 måneder og tatt ny utdannelse ved siden av. Ferdig med denne til neste jul.

Skrevet

Jeg begynte på utdannelse når jenta mi var 1,5 år. Tok da 3-årig høyskole innen økonomi, og har nå fast jobb. Måtte flytte langt for å ta utdannelse, men det gikk veldig fint. Fikk plass til datteren i studentbarnehage, og familieleilighet via studentsamskipnaden.

Skrevet

Hei!

Jeg er lærer og jobber som spesialpedagog. Har lyst til å ta mer utdannelse men både livssituasjonen (stresssssset) og økonomi gjør at jeg venter. Det er forferdelig dyrt nå å ta et ekstra delfag eller mer, og jeg er ingen sparer dessverre. Men jeg gir ikke opp. Det kommer nok en tid da jeg får hodet med meg. Nå er det gullungen som skal ha mest mulig oppmerksomhet. Da de to første guttene mine ble født var eksen min og jeg fremdeles studenter. Jeg jobbet og studerte, og snudde på hver krone av studielånet. For meg er det ren luksus og få full lønn i permisjonstiden.

Skrevet

Jeg tok sykepleien da jeg var alene med eldstemann,han var tre da jeg begynte,og jeg flyttet ti mil vekk fra familie og nettverk,det var ganske tøft. Klarte meg helt på egen hånd,og i tillegg hadde jeg en vanskelig eks som dro meg gjennom to rettssaker. Ble gravid med tvillingene på slutten av tredjeåret,men klarte såvidt å fullføre. Nå er jeg alene igjen,har begynt å jobbe og planlegger å ta videreutdanning i psykiatri til neste høst igjendet et ett års fulltidsstudium. Da blir det pendling 10mil frem og tilbake 3-5dager i uken,og selvstudie ellers. Det er det siste året jeg vil ha overgangsstønad,så jeg tenker at det kanskje blir siste muligheten min hvis jeg skal ha mulighet til det rent økonomisk:)

Skrevet

jeg er ferdig hjelpepleier, og har en fast helgejobb jeg er i permisjon fra.

men jeg skal ta studikompetansen til neste år, og i år tar jeg nyere historie. det er tøft, men jeg må klare det, for det blir tyngre å ta det igjen seinere..:)

men gleder meg som en unge til å begynne på sykepleien! :) selv om det skal bli enda tølffere, for da blir jeg flyttende vekk fra familie og venner!

Skrevet

Eg er faktisk ganske stolt av meg sjøl, for eg gjekk skole hele svangerskapet mitt, siste skoledagen hadde eg torsdagen og fødte søndag, var så vekke 14 dager tilsammen, og begynte på den igjen, fullførte utdannelsen min med lille jenta med på skolen, så no er eg ferdig utdanna ingeniør innforbi automasjon, og skal snart søke jobb, venter på permisjon skal vere ferdig :)

Så stå på alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...