Gå til innhold

Snart dåp - og enda usikker på navnevalget.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har fulgt med dere lenge, men har ikke skrevet noen innlegg siden jeg var gravid, på "modne mødre".

Vi skal snart ha dåp, og jeg er fortsatt usikker på om vi har valgt riktig navn på minstemann. Vi har bestemt oss for at han skal hete Julius. Hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig navn synes jeg, får bare gode vibber av det navnet:-)))

Hyggelig med nye nick her inne - velkommen velkommen:-))

Håper vi ser mer til deg fremover!

Skrevet

Hei igjen:-) Takk for hyggelig svar. Kjenner igjen nick-navnet ditt. Skal bli flinkere til å skrive litt og ikke bare lese hva dere andre skriver om. Har tre barn og er 39 år, og bor i Follo.

Skrevet

Så hyggelig da:-) Vi er en fin gjeng i Follo (selv bor jeg i Moss) men har grått meg til å møte de hyggelige Follojentene:-) Er også 39 år og har 3 barn:-) 2 av dem er store da - 13 og 18 år, og en liten attpåklatt på 7 1/2 mnd:-)

Skrevet

Det viktigaste er at de føler dokke trygg på navnet til lillegutt, så kan det heller ta så lang til som et berre må......Var også usikker på navnet vi hadde valgt, når vi endelig hadde bestemt oss så følte eg at navnet ikkje `passa` likevel og forandra det dagen før dåpen........

Skrevet

Hei milli-augustgutt,

Det er alltid hyggelig å se nye nick her!!

Julius er fint det, men siden dere selv er usikre på om det er riktig navn, kanskje dere burde gå en runde til med navneboken?

Lykke til med navnevalget!

Skrevet

Hei og velkommen hit!!!

Og gratulerer med junior, det blir koselig med dåp :)

Jeg synes navnet er kjempesøtt! Siden du ber om innspill, må jeg innrømme at jeg får andre assosiasjoner enn menneskenavn når jeg hører det. Jeg er sørlending, så det er kanskje derfor....?

Lykke til!

Skrevet

Men Karomamma - nå er det jo veeeldig lenge siden han var aktuell der nede på sørlandet da...c",)

Jeg får litt keiserlige assosiasjoner, jeg. Men det er jo enda lenger siden...!

(Men så er vi modne begge to...)

Spøk tilside - jeg likte navnet godt, jeg - og så er det ikke så mange som har det kanskje?

Skrevet

Han jeg tenker på var det akkurat bilde av i avisen da jeg var hjemme i helgen. Han er fremdeles det store trekkplasteret der og har nettopp blitt pappa. Se på www.dyreparken.com

Men jeg synes fortsatt navnet er søtt altså!!

Skrevet

Hei igjen alle sammen, og takk for koselige svar. Det er enda noen uker igjen til dåp, så vi får se hva vi bestemmer oss for. Det som er vanskelig er jo at de to eldste barna kaller ham Julius nå. Gleder meg til å bli aktiv bruker av forumet:-).

Skrevet

Kjempefint navn!

Vi hadde også problemer med navnevalget. bestemte oss for et navn som ikke er såå vanlig vi heller - Leonora - og var veldig fornøyd først. Men i det siste har både mannen min og jeg blitt litt i tvil... Svært mange uttaler det litt rart og ungene har allerede begynt å gi henne kallenavn... Ja, ja. Hun får vel bare ha det navnet og så får vi se hva hun heter når hun er en voksen dame. Hun har et mellomnavn også da som hun kan bruke hvis hun blir lei av alle kallenavnene;

Nora

Leah

Leo

Ora (hebraisk for lys)

Feita

Tjukka

....

Uansett. Synes Julius er veldig fint jeg da. Men er dere i tvil så ta en runde til på nettet eller med bok og se om dere blir mer eller mindre sikker.

Lykke til med nært forestående dåp da! Hyggelig om du blir fast "bruker" her inne ;-)))

Skrevet

Vi valgte også et uvanlig navn. Nemlig Thyra.... De store ungene var overbevist om at hun blir mobboffer på skolen.

Men nå så har alle "vant" seg. Og hun er liksom Thyran vår....eller turbothyra som hun også heter:-))

Jeg synes Julius er et kjempefint navn.

Skrevet

Hei hei og velkommen inn til denne super fine gjengen her inne! Synes Julius er et koslig navn,husk det er dere som skal like det ikke alle andre! Uansett hvilket navn en har er det alltid noen som assosierer noe med navnet,alltid noen som ikke liker navnet som synes det er rart osv..Men som sagt dere må like det,og en venner seg til alle navn. Har en liten en på 7 mnd som fikk navnet Morten,jeg var ikke helt fortrolig med navnet,men de andre i hjemmet ville at han skulle hete det. Nå er det helt greit for meg og=) Lykke til!!

Skrevet

Har berre møtt ein som heitte Julius, han var grei. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...