Gå til innhold

Et slitsomt døgn!


TPM m/baby i magen

Anbefalte innlegg

Litt om meg: Jeg hadde en spontanabort (SA) i uke 8 i 2001. Deretter fødte jeg en gullgutt i nov. 2002. Sluttet med p-pillen i nov. 2004. Gravid i i mars/april og ny SA da i mai 05. Etter dette har vi ikke klart å bli gravide før nå. Har hatt full utredning og var i gang på rikshospitalet for insemminering. Men vi fikk det til selv i en pausemnd:).

Etter en slitsom dag på jobb i går fikk jeg så vondt i magen( eller mer støl i magen). Dette satt i i hele går. Når det slapp taket har jeg hatt nedadpressende /utvidende smerter i underlivet.Har hatt en skikkelig dårlig magefølelse siden i går kveld - er såå redd for å miste igjen. Har heldigvis ingen blødning foreløpig. Jeg går på frøyaklinikken og har fått noe homeopatmedisin (sephia) mot truende SA. Tar også noe de kaller fosterklister i tillegg til progesteron vaginalgel hver dag. Så så mye mer er det vel ikke å gjøre..Jeg har vårt til Gynekologen min i dag . Jeg er jo bare 5+3-5 så han så ikke noe hjerte. Plommesekken var så stor den skulle være men han kunne ikke se noe foster, men ifølge han var det normalt på dette stadiet da det kunne ligge inntil veggen og var vanskelig å se. Han syntes det så normalt ut. Ble jo ikke så mye klokere da. Men jeg skal ta HCG prøve i morgen og i overmorgen så vet vi vel mer da om hvordan det står til. Jeg høres sikkert hysterisk ut:). Jeg er redd og blir livredd for uvante vondter. Har jo vært gravid noen ganger også så vet litt hva jeg skal kjenne etter.

 

Er det noen andre som har hatt mer eller mindre varige nedadtrengende smerter?/Vondt i magen? Ser jo at noen har det her, men er jo umulig å vite om det er det samme..:).

Uff dette ble ett merkelig innlegg. Måtte bare få det ut. har grått mye i dag men må nå prøve å se fremover siden det tros alt ikke har kommet noenblødninng. Et svangerskap er ikke bare bare etter å ha gjennomgått en eller flere SA. Det blir mye mer psykisk tungt tror jeg..

Men men Sånn er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei...jeg har siden dag 1,hatt fryklige smerter i underlivet...har følt at eggestokker,livmor rygg ja hele sulamitten skal sprenge eller eksplodere...er sånne smerter det ikke går ann å beskrive,har for det meste bare lagt,ikke at det har hjulpet så mye.har hele tiden hatt brunt grums..1 liten blødning og 1 stor,med smerter...

Har også utrolig vondt i magen,spesielt i v side..

 

jeg trodde alt var over da jeg reiste til UL i dag,men det skal jeg si det ikke var,det dunket to små hjerter inni der...så det går ann å ha vondt å få blødninger som ikke skader fosteret...man får mye mer blodtilførsel til livmoren når den bærer på en spire,å blødningene eller grumset kan rett og slett komme fra slimhinnene i sjeden...

 

jeg ønsker deg virkelig lykke til å håper det går veien for deg denne gangen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at det gaar bra i 50% av tilfellene hvor man bloer. Saa det er fortsatt fullt mulig at det gaar bra--deg krysser vi fingerene for.

 

Jeg gaar ogsaa til HCG maalinger. Hadde en SA for litt over to maaneder siden, og er kjempenervoes denne gangen. Jeg er bare 4+5, og venter i spenning paa den foerste telefonen i dag (amerikansk tid.) Jeg har heldigvis ikke noen bloedninger eller kramper denne gangen, men har heller ikke tydelige graviditetstegn, saa jeg er redd jeg ogsaa. Jeg synes i allefall det er betryggende aa ha HCG maalinger denne gangen--er veldig glad for at legen tilboed det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...