Gå til innhold

Nå kan du bruke maxi cosi på teutonia!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var inne på pingpong, og nå får du adapter til å bruke på ulike teutonia vogner til maxi cosi cabrio setet. Vet det er flere som har etterlyst dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare til de nyeste Teutoniaene, eller gjelder det alle.

Jeg har en Joe fra 2004

Skrevet

Det er bare til 2006- og 2007-modellene, og ikke alle vognene, kun Mistral S, Fun, Spirit S3 som jeg kommer på i farta i hvertfall..! :-)

Skrevet

Hei, dette har jeg også sett. Så dere mener det er trygt å bestille adapter til teutonia x3? Noen som vet hvor lang tid fra man bestiller til man har varen??

Skrevet

Ikke X3..! Den kan du bare bruke Britax på, mener jeg... Sjekk på www.pingpong-online.com..!

Skrevet

Sorry, der gikk det kjapt i svingene :-) Har du Spirit X3 2006-modell kan du bruke Maxi Cosi på..! Men du må sjekke det på www.pingpong-online.de (altså den tyske siden), på den engelske siden har de bare 2007-modellene nå mener jeg...

Skrevet

mammamia?

Jeg har en 05 modell, da kan jeg bare glemme det???

Jeg prøvde meg på pingpong, der stod det såvidt jeg husker bilde av en x3 uten svingbart hjul. Finnes det i 06 modeller da? Mener jeg et sted har sett bilde av denne adapteren, men det var sikkert på en annen side. Fant det ikke nå. Men det er vel kanskje best at jeg sender en mail til de for å sjekke. Jeg kom på en ting til jeg lurte på. Man må ikke kjøpe setet i tyskland for at det skal passe???? Mitt er kjøpt på babyshop????

Kjøpte maxi cosi, hadde egentlig en quinny vogn, men den solgte jeg..... he he sånn er det med vogndilla........

Skrevet

Vogndilla? Hva er det?? :-)

Er faktisk litt usikker på om det passer på en 2005-modell... x3 finnes i 2006- og 2007-modell også ja, så ville nesten tro at det skulle gå på en 2005-mod... Kan du ikke bare sende dem en mail da, og høre..? Nei, setet trenger ikke være kjøpt i Tyskland, det er det samme :-)

Skrevet

Ok, takk for raskt svar. Jeg må nesten sende de en mail. Men lurer på er det flere typer maxi cosi bilseter til de aller minste? Vet at det nå kan fås med base. Men bort sett fra det?? Må finne frem mitt og skjekke hva navnet er.

Skrevet

Ja, det finnes et som heter Maxi Cosi Citi også, det er forgjengeren til Maxi Cosi Cabrio som er det som selges nå... Det finnes forøvrig to baser til Cabrio'en, en til isofix og en som festes med bilens egne belter :-)

Skrevet

hei igjen, antar at jeg har den rette siden jeg kjøpte setet nå i juni på babyshop. Jeg har den uten isofix tenker jeg. Jeg må nok sende en mail til disse å pingpong. Aner du noe om hvor lang tid det tar fra bestilling til du har varen? Og evt hvor mye ekstra det blir i tillegg til den prisen for selve adapteren?

Skrevet

Da har du helt sikkert Cabrio-setet ja :-) Vet ikke hvor lang tid det tar med bestillingen, det KAN ta lang tid, men mest sannsynlig gjør det ikke det, kan ikke tenke meg at adaptere er det som er vanskeligst å få tak i. Tok meg 9 uker for vogn + tilbehør, men den måtte de bestille direkte fra Teutonia først, derfor det tok lang tid. Ang pris kommer helt an på vekten på pakken og sånn, og mest sannsynlig må du betale moms og fortollingsgebyr også, men det er "bare" 25 % av prisen på varen da, så bør ikke bli så altfor mye...

Skrevet

Hei,

jeg har litt tungt for det. Men mener du at det totalt blir ca 25% ekstra?

da d kjøpte vogn, hadde du kontakt med de på mail da?? Lurte på om de var lett å komme i kontakt med? Får vel sende en mail til de. Prøve å sende med et bilde av vogna og understellet så kanskje de da kan gi meg et riktig svar på om adapteren passer. Tusen takk så langt.

Skrevet

Altså, når du bestiller barneutstyr fra utlandet er det ikke toll på det, men siden f.eks. Tyskland har lavere moms på barneprodukter må du betale differansen når du innfører varen til Norge. De fleste seriøse barnebutikker trekker fra sitt lands moms sånn at du betaler kun for varen. Når du da innfører varen til Norge, må du betale den norske momsen, som er på 25%, dette regnes av varens verdi uten moms. Håper du skjønner hva jeg mener :-)

Jeg syntes det var veldig lett å få svar fra dem, men kjenner flere som hadde problemer med å få kontakt. Men du må huske å sende mailen til han tyske/engelske, ikke den svenske adressen, da får du ikke svar... :-) Lykke til, bare å spørre altså ;-)

Skrevet

Da gikk det opp for meg hva du mente med momsen. Bra forklart:-)

Har sendt en mail nå, så får jeg se om jeg får svar. Litt usikker på hvem jeg sendte til jeg. Gikk inn på den tyske siden og klikket på e-post derfra, så jeg går utfra at jeg kommer til Tyskland. Får sjekke hva hvor jeg kommer.

Takk for mange fine svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...