Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Lager nesten aldri dessert, tenkte prøve meg litt på det fremover...
coscos Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Den beste desserten er fruktsalat, spør du meg. Passer alltid! Kutt opp det du har av frukt i terninger og server med litt vaniljesaus eller is til (trenger nødvendigvis ikke det heller, smaker godt helt naturell). Eller, så er det veldig enkelt å ha noen frosne bær i fryseren. Jeg kjøper de store posene med bjørnebær (men de har også skogsbærblanding som er kjempegod). Ta ut en kopp per person, og varm dette forsiktig i en kjele med litt melis, slik at bærene tiner og blir lune, og melisen blir til saus (smak til om du trenger mer melis). Server med vaniljeis til. Dette ble mye frukt, men en annen "frukt"-dessert som jeg synes passer fint nå på vinteren er en appelsinsalat. Jeg pleier å filetere appelsinbåtene, men det går også greit å bare skrelle appelsinene og skjære dem i skiver på tvers (ikke i båter). Legg appelsinskivene på et fat og dryss hakket sjokolade (f.eks. melkesjokolade, kokesjokolade eller Daim), hakkede nøtter (f.eks. hasselnøtter, mandler eller valnøtter) og rosiner på toppen. Server med pisket krem. Dersom man ikke er gravid, er det veldig godt å la appelsinskivene være dynket i litt appelsinlikør en stund før man serverer dette. OK, nok fra meg. Jeg er et "dessertmenneske", så kunne sikkert kommet opp med masse mer :-). Håper dette var til litt inspirasjon, og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå