Gå til innhold

hvorfor velger dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

aa omskaere gutte babyene deres.. spoer ikke for aa hetse noen, bare lurer paa hvorfor dere tar det valget....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig for faren hans som kommer fra en kultur hvor det er vanlig (nei, han er ikke muslim). Selv har jeg kun vært med menn som er omskåret, så jeg er på en måte vant til det. Synes også det er rensligere. Så da vet du det...

Skrevet

Våre gutter er omskjært fordi vi er muslimer,og en viktig del av troen.

At de blir omskjært som babyer er en fordel,fordi de leges veldig raskt,urinen er renere og inngrepet mindre omfattende.To av mine gutter hadde forhud som var for trang(i tillegg var den festet i penishodet),dette betyr at vi var på Ullevål og fikk åpnet(les spjæret),uten at vi fikk garanti for at det ville holde seg åpent.Den eldste av dem ble omskjært da han var 5 år,og hadde på dette tidspunktet hatt store problem med å tisse.Etter omskjæringen forsvant disse problemene.Yngstemann ble omskjært 2mnd. gammel.

I tillegg har jo forskning vist at omskjærte menn er mindre utsatt for prostatarelatert sykdom og noen andre sykdommer jeg ikke husker i farten.

Skrevet

det er en viktig del av islam og enver muslim som er troende vil ta det valget og gjøre det...etter det så er det mangen positive ting med det...

Skrevet

det jeg egentlig lurer paa er vel om dere hadde gjort det uavhengi av deres menns onsker... og hvorfor gjore barnet unodvendig vondt... 90% av omskaarete menn jeg kjenner sier at om de kunne velge selv, ville de ikke vaert omskaaret pr i dag..

Skrevet

det hadde jeg gjort men hva skal til for en som tviler på dette å tro på hva jeg sier ;)

det er litt vondt ja,men barnet har mor og far tettinntil hele dagen og fr masse kjærlighet,hvorfor skal vi risikere masse annet hvis vi ikke gjør dette...

hvor mangen kjenner du som er ommskåret?har du noen undersøkelse som du kan henvise til??

Skrevet

Selvsagt hadde jeg gjort det uavhengig av mannens ønske, fordi jeg gjør det fordi Gud har anbefalt det, ikke fordi en eller annen mann sier det. Jeg er muslim, og mine sønner skal omskjæres.

Nå måtte min sønn omskjæres, hadde ikke noe valg, jeg gjorde det fordi legene sa det hastet, fordi han kunne ikke tisse nesten pga en stor svulst under forhuden...

Men hadde jeg fått en til sønn, hadde det blitt omskjæring, men så tidlig etter fødselen som mulig, jeg hadde ikke ventet kun fordi svigerfamilien mener det er best, sånn som sist... Nå er jeg gift på nytt, og har ikke noe kultur å ta hensyn til, vi praktiserer kun islam, og ikke kultur.

Skrevet

ya bellinda er du den jeg tror du er?? :knegg: hvorfor er det ikke mily her...hmm

Skrevet

Ja jeg tok det valget pga vår tro. Det var nemlig sånn på A-Hus at moren måtte signere papirene!!! De har vel kanskje brent seg på det der før, men de måtte ikke ha mannen min sitt samtykke også...det er jo litt rart... han kunne jo ha nektet!

Skrevet

har ikke noen undersøkelse nei. Bare mennesker jeg kjenner personlig. De er muslimer, men har IKKE omskåret sine guttebarn pga sine negative opplevelser av dette. det er snakk om 10 -12 menn.

Også lurer jeg på hva du risikerer ved å ikke omskjære sønnen din???

tror du virkelig Gud har skapt guttebarn med noe som MÅ fjernes??

Skrevet

Det har vært uttallige debatter om akkurat dette her på DiB.

Kan vi ikke bare akseptere at vi er forskjellige? At noe jeg ønsker for barnet mitt er noe annet enn du ønsker... Fint du prøver å få ny kunnskap, men så dumt det alltid blir vridd til negativt.

Det er jo forsket på dette med omskjæring og bevist at det er mindre sjans for å få kjønnssykdommer når menn er omskåret og de oppfprdrer til å omskjære i noen land i Afrika f.eks.

Mens andre igjen mener de mennene som er omskåret får nesdatt følsomhet pga det...

Uansett har jeg gjort det jeg syntes var best for min lille(selv om det var vondt der og da)! Har aldri hørt noen har klaget på at de ble omskåret, hvorfor skulle de ønske de ikke hadde blitt det?

• 4 uker senere...
Skrevet

Det med at du kjenner 10-12 menn som ønsker at de ikke er omskjært, tror jeg er ganske tilfeldig. Som motargumet må jeg si at jeg bor i et land der 98% av befolkningen er muslimer og derfor er de fleste mennene her omskjærte, og jeg har aldri hørt om noen som ønsker at de ikke var omskjært. Av mine norske venner som er omskjært av medisinske årsaker har jeg heller ikke hørt noen klage..

Har selv en sønn som ikke er omskjært, da jeg er kristen og pappaen muslim. Men om den dagen kommer da sønnen min ber om å bli omskjært så skal han bli det. Men det får bli hans valg. Om det ikke hadde vært snakk om religion kunne jeg godt ha omskjært, men i vårt tillfelle ville det blitt så tydlig at vi hadde tatt et religionsvalg for barnet vårt og det vil jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...