Gå til innhold

Erfaringar frå bryllaup 2 mnd etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til sommaren (07.07.07), og det har vore planlagt veeeldig lenge. Hadde tenkt å få en baby ei god stund før det, men det skar seg litt, og no er det en på vei med termin 1. mai. Nokon som har erfaringar frå å gifte seg såpass tidlig etter ein fødsel? Er veldig innstillt på å gjennomføre bryllaupet!

Ein anna ting er jo at eg sannsynligvis ammar då. Nokon som har tips om "ammekjolar"? Er vel ikkje så gunstig med brudekjole som har 100 knappar bak akkurat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaringer, men siden jeg sitter her med en to mnd gammel tulle og tenker på hvordan det hadde gått så kan jeg jo svare. Skulle forresten ha giftet oss 9.sep i høst, men fikk jenta vår 1.sep 14 dager på overtid, så jeg er glad vi ikke gjorde det gitt!

Jeg ville i alle fall ikke hatt et stort "prinsessebryllup" så tett på fødsel. Det er lettere å gjennomføre et enklere bryllup, med moderat mengde gjester. Det meste lar seg gjennomføre bare man er innstilt på det har jeg fått erfare, men det er fort mye mer styr med en to mnd gammel baby. Det er den som bestemmer timeplanen hele døgnet, og det er derfor ikke alltid så lett å gjennomføre ting til planlagt tid.

Når det gjelder kjole er det om å gjøre å ha en kjole som gir deg litt fleksibilitet i forhold til kroppsfasong. Nå vet ikke jeg om du er tynn/tykk, topptrent/litt slapp i fisken o.l. Jeg la på meg 20 kg i sv.sk. men nesten alt er borte igjen. Mye forsvinner med amming og trilleturer. Jeg har tatt KS, så jeg får ikke trent magen på en stund. Derfor er det litt ekstra mage nå. En kjole som har draperinger eller skjuler litt mage er nok smart i så fall. Jeg fullammer,og skulle jeg giftet meg nå ville jeg vent babyen til flaske en stund før bryllupet, og passet på å pumpe meg slik at du slapp morsmelksøl på kjolen. Et tips er å få pappaen til å gi flaske når dere skal venne babyen til det, for hvis du gir, så er det ikke sikkert h*n vil ha siden h*n kjenner lukten fra deg. Det med knapper er et godt poeng, for du må jo pumpe for å "lette litt på trykket".

Jeg ønsker deg lykke til i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...