Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Lillebroren til stesønnen har fått kreft. Eneste vi har fått informasjon om er at stesønnen går på omgang i familien hennes. Ikke har han vært på skolen på en uke heller. Dessverre så har mor nektet far samvær en stund slik at vi ikke får fanget han opp annehver helg heller. Vi bor på samme sted og vi kunne fint fått han på skolen hver dag, og vært stabile voksne for han akkurat nå. Hva gjør vi i en slik situasjon ?
Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 I en slik situasjon burde man i alle fall klare å legge eventuelle konflikter til side. Jeg ville bare ha ringt og sagt at jeg hadde hørt om deres vanskelige situasjon og tilbudt meg å hjelpe til med stesønnen så mye de hadde behov for. Enkelt og greit! Om de avviste meg i første omgang, så ville jeg bare sagt at tilbudet sto ved lag og at de gjerne fikk tenke seg litt om. Særlig mer kan man vel ikke gjøre tror jeg.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Hva er grunnen til at mor har nektet samvær, da? Hun kan ikke holde gutten tilbake uten rettskjennelse. Barnet har rett til begge sine foreldre. Dette synes jeg dere skal ta kjempealvorlig, for dere kan være det denne gutten trenger NÅ.. og selvsagt for alltid! Ethvert barn har rett på begge sine foreldre. Nå må far stå opp og fremme barnets behov. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 stakkars vesle lillebroren, får helt vondt av å tenke at slike små kan få kreft, eller bli alvorlig syke. dere kan selvsagt gjøre som den ovenfor sa, tilby dere til å ta dere av stesønn, men jeg ville ikke ha presset på denne konflikten, den andre familien har nok å stri med. det kan jo være at gutten ikke har vært på skolen av andre grunner. eller at gutten selv ikke greier så mye med den vanskelige situasjonen. han kan jo være redd for lillebroren sin og slite med angst for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå