Gå til innhold

Hvor mange sanger har man i et Bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg Velkommensang,til brud,til brudgom,til foreldre,til brudepar,kaffevise,drikkevise, ja det var vel det jeg har tror jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss i august i år og hadde selv ordnet med velkommensang og kaffesang. Vi laget ikke sang til hverandre eller våre foreldre, og hadde heller ikke drikkevise.

Mamma og pappa laget sang(+tale) til meg og mine svigerforeldre laget sang(+tale) til min mann.

Det var mer enn nok sanger syns vi.

Lykke til:)

Skrevet

Tror du har mer enn nok sanger nå...foreldre kommer jo gjerne med sanger til dere også...og husk nå på at dere skal ha plass til taler innimellom dette også.

Er det for mange taler og sanger får jo ikke folk tid til å spise!

Skrevet

Det varierer veldig hvor mange sanger og taler man har i et bryllup, men disse pleier å være med:

Velkommen

Brudens foreldre

Brudgommen

Brudens forlover

Brudgommens forlover

Brudgommnes foreldre

Takk for maten

Det har også blitt helt vanlig at bruden holder tale eller har sang, eller gjør "et eller annet" under middagen eller senere.

I tillegg er det ofte tanter, onkler, faddere, søsken, besteforeldre osv. som har laget til noe, men dette avtales vanligvis dirkekte med toastmaster.

Om de ovenfor nevnte holder tale eller har laget sang, varierer også fra bryllup til bryllup.

Det høres absolutt ut som dere har nok sanger, men dere bør avtale at en eller annen takker for maten.

Lykke til med bryllupet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...