ღVi treღ og en liten spire Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 det står 2HF på helsekortet, vet at Hodet er Festet. men hva betyr 2 tallet?? gangen før der sto det 2HB det var ikke fæstet.. men hva med 2tallet? en veninne av meg, er like langt, og vi går til samme jordmor og lege. på henne sto det 1HB når det ikke var festet. og 1HF når det hadde festet seg.. men hva betyr tallet 1 og 2???
<3 R med baby i magen <3 Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 det skulle jeg likt å visst også for hos meg står det bare HB!
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 15. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2006 HB betyr Hodet Bevegelig, så det er ikke festet.. HF er Hodet Festet men skjønner ikke de tallene...hmm
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Hva med å spørre jordmor/ lege på neste kontroll??? Vet heller ikke va tallene står for... Klem
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 15. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2006 joda, har nettop vært hos jordmor (mandag) og det er over to uker til jeg skal igjen..er 37+ 3 idag, og det er stor fare for at jeg har født før den tid.., har gått med modningsrier i 14 dager nå, og jordmoren regner ikke med å se meg på neste kontroll..
tullla Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Det er ikke H eller V, for om babyen ligger med ryggen til høyre eller venstre da?? Det skriver min lege, men den legeskriften er ikke så lett å forstå.... H/HB står det fra siste kontroll...
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 15. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2006 ja si det.. hehe venter ikke tvillinger nei:) det må jo være om dem ligger med rygg eller mage imot.. det er den eneste løsninger jeg ser:) men HB=hode bevegelig og HF=hodet festet, og tallene skjønner jeg ikke..må være etter hvordan dem ligger med rygg og mage:)
Gjest Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 lurer på om ikke 1= ryggen mot venstre og 2= ryggen mot høyre... Kan det stemme? Vet du hvor ryggen ligger?
DiddiDaddi Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 Har vært hos jordmor i dag, og da skrev hun 1 HB på mitt helsekort. Hun sa 1 var når ryggen lå mot venstre, og 2 med ryggen mot høyre )
nutri Skrevet 16. november 2006 #12 Skrevet 16. november 2006 betyr 1 min venstre side, altså fra mitt synspunkt (ser nedover min egen kropp) eller fra jordmords synspunkt som ser på meg, sånn at hennes venstre blir min høyre? eeehh, ....forstod noen det?
DiddiDaddi Skrevet 16. november 2006 #13 Skrevet 16. november 2006 Når jeg kikker nedover min mage, ligger ryggen te snuppa i magen på min venstre side - og det er visst 1 )
meg og min lillle sønn Skrevet 16. november 2006 #14 Skrevet 16. november 2006 Legen min sa faktisk omvendt.. at ryggen til lillegutt lå mot min venstre side, og bena mot høyre. og at det var stilling 2. er helt sikker på at hun sa det. Meeen legen min surrer en del. hu var litt stressa..
Gjest Skrevet 17. november 2006 #15 Skrevet 17. november 2006 Av alle barna som ligger med hodet ned, er det 60 % som har ryggen mot venstre og 40 % som har ryggen mot høyre. Tenkte det var derfor at venstre blir stilling 1 og høyre blir stilling 2... Og når det snakkes om høyre og venstre er det alltid snakk om mors høyre eller venstre side (altså den siden jeg har min høyre arm på, er min høyre side) og ikke høyre og venstre i forhold til hvordan jordmor/legen står.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 17. november 2006 #16 Skrevet 17. november 2006 kan det ha noe m åpning å gjøre?
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 17. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 17. november 2006 okei:) jeg ble iallefall mye klokere:) tusen takk. det stemmer faktisk med sparkene, (siden det står 2) at på venstre siden er det mer spark enn på høyre siden. siden at høyre siden ligger ryggen. ja klarte ikke helt å forklare det der... ettersom jeg forstår at 2, så ligger rygg på høyre siden og 1 ligger rygg på venstre siden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå