Maud Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Sitter på kontoret og skal gjøre ferdig en perm til foreldre om oppdragelse, grensesetting osv. Det er det jammen vanskelig å motivere seg til! Det skal være konkret uten å være enkel, tydelig uten å være belærende, så enkel at de med svake norskkunnskaper klarer å lese den, men så innholdsrik at herr og fru akademiker får noe ut av det. Stønn! Er det rart jeg trenger mange klementiner, sjokolade, kaffekopper og dibbe-pauser? Jeg kjenner nok på noe av det samme som deg, dritgrei, det er sikkert mye lettere å gjøre dette etterpå eller i morgen... Har nå overlevd snart fem dager alene med minstemann og storebror. Heldigvis kommer mannen hjem fredag kveld. Kanskje litt døgnvill etter en uke i Texas, men det passer bra. Da kan han stå opp hver gang minstemann klager på natta fordi smokken ikke sitter på plass. I morgen skal jeg på seminar, skal bo på hotell en natt og mormor skal holde fortet. Håper seminaret ikke er lagt opp til masse sosiale greier på kvelden. Jeg vil legge meg tidlig og sove åtte timer i strekk!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Ååååå en natt på hotell hadde vært noe, lagt seg tidlig og sovet leeeeenge.......... Arbeidslyst kan jeg ikke hjelpe deg med, vet heller ikke om noe sted hvor de selger arbeidslyst. Men jeg kan sitte her å heie litt på deg.
dritgrei hei hei! Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 har noen stjålet din arbeidslyst også? egentlig harvi morsomme oppgaver vi to, det er bare ikke så lett alltid.... men herre min hatt, drit nå i akademikerne... de har lest så mye fra før... du må bestemmme deg for hvem du virkelig vil treffe, så går det så fint vettu. det høres jo ut som om det er noen av de gruppene du nevnte som trenger en sånn perm mer ann andre? og når akademikerne trenger trøst og støtte så trenger de å få vite at de gjør det riktig og at det går over.... sant? lag permen til dem som virkelig trenger den, det er ungene... eller altså, lag ungene sånn at ethvertbarn blir tatt hånd om på riktig måte, uanhengig av hvilket språk mamane snakker... god jul!
phantomet Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Kanskje du kan etterlyse arbeidslysten på finn.no...eller opplysningen 1881? *smiler* Skjønner at det er vanskelig å ha den store given, men min erfaring er at når det løsner så går det lekende lett! Du er jo flink på akkurat dette, og derfor er det du som gjør den... Men litt heiing har ingen tatt skade av, så jeg slenger meg med på en liten runde nå¨for å motivere deg... Imens kan du jo alltids ta deg enda en klementin eller litt sjokolade...dibbing er heller ikke så dumt...
Maud Skrevet 15. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2006 Jeg tror faktisk du har helt rett i at jeg må bestemme meg for hvilken målgruppe jeg skal henvende meg til. Får gjøre det nokså enkelt. Permen skal gå til dem som virkelig trenger den - foreldre med barn med atferdsvansker. Dessverre er ikke vil akademikere forskånet for en slik skjebne... Skal allikevel følge rådet ditt. Får legge meg på et nivå som lesende foreldre forstår og så kan heller de med mer avanserte behov få lesestoff i tillegg. Kanskje vi faktisk må legge opp til å oversette til de vanligste språkene utenom norsk? Nå skal jeg forte meg å skrive litt. Du ga meg et lite puff i riktig retning. Jul er det dessverre ikke på lenge :-(
dritgrei hei hei! Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 jeg ler... skal du lage ungene? alle ungene??? det blir veldig mange unger... jeg mente permen...
Maud Skrevet 15. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2006 Jeg har egentlig etterlyst arbeidslyst hele uka. Har en mistanke om at dibbing lager et stort hull i kontoen for arbeidslyst. Nå setter jeg i gang og regner med at det løsner skikkelig. Takk for oppmuntrende ord, det er vel en grunn til at akkurat jeg sitter her og skal gjøre dette?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Hehe, kunne du sende en perm hit ogå? 13-åringen hadde skulket 2 timer idag, og nå har jeg konfiskert mobil og innført portforbud til ut helgen.......KRISE!!!!!!!!!!!!!!!! Det er vel det verste hun kunne oppleve, så det sier seg selv hvor "alvorlig" det er kanskje;-)) Men en perm med noen gode løsninger hadde vært noe - helt klart:))
Karomamma Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Kjære Maud, hvis du får tak i noe arbeidslyst, kan du gjerne sende en andel videre til meg. Tempoet er høyt på jobb for tida, men lysten er sporløst forsvunnet. Jeg vil har det ha det fredelig og rolig på kontoret og ha tid til å drikke latte og DIBBE!!! Dibbedibbdibbdibbdibbedibbedibbbbbbbbbbbbb...... Med vennlig hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå