Gå til innhold

Min første twilighttråd som Master of Arts:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hihi - jeg er MA, det er helt rått:) Bestod eksamen med glans. Oppgaven var en god C, jeg kunne prata meg opp, men hadde verken dagen eller forberedelsene klare til det. Dermed er jeg på ingen måte misfornøyd, men superglad for at jeg er ferdig med en respektabel karakter:)

*klappe seg selv på skulderen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, deilig å være ferdig med det!:-)

Da er det bare å nyte dagene fram til fødsel, da.... Ikke lenge igjen nå! Har du jobb etter permisjon, eller begynner du å søke mens du er i perm?

Skrevet

*klapper også Hanne på ryggen og sier Gratulerer!*

Jeg er hjemme i dag..............

Har hatt ei tung natt med lite søvn og mye vonter (vet det ikke skrives sånn, men når man er gravid så har man vonter!)...........

Og i dagtidlig måtte jeg pent stavre meg i vei (pent er vel strengt tatt litt overdrevet!) på glattisen for å på ultralyd igjen. Der fikk jeg beskjed om at alt så veldig bra ut og at de ikke annser det som nødvendig med flere sjekk av nyrebekkenet til TB.

TB er forresten bare magenavnet og er en forkortelse av TorBjørn. Som igjen er en kombinasjon av mannen og bestekompisen sitt navn..... det var sent på kveld når de kom på dette og det er mulig promillen var høy;) Det ble sagt at det var noe uvisst hvem far er... og mor hadde ikke noe hun skulle ha sagt i den sammenheng mente de! Så da må han kalles opp etter begge. (hehehe. Syns de var søte der de var så enige jeg da.)

Det som ikke er fult så kult er jo at TB ikke ligger med hodet ned som først anntatt av legen for 3 uker siden................ Så her skal det følges med fremover! Jeg har ikke kjempelyst til å føde en baby som er brettet i 2! Denne gutten er 8% større enn normalen og det holder egentlig for meg altså.

Håper alle har en fin dag, så sjekke jeg vel innom litt oftere i dag enn ellers:)

Skrevet

heia alle sammen..

1D: du kan bare slappe av med at gutten ikke ligger med hodet ned fordi det gjør ikke min eller og de sa til meg at han kan flytte seg bare noen dager før fødselen så jeg tar det med helt med ro..

men har ikke så lyst til setefødsel eller han kommer med føttene først.

jeg skal på ny kontrol den 20.11 og sjekke vekst og morkake da min er 17% mindre en normalen og han har ikke vokst noe på 14 dager..

jeg krysser fingrene for den lille legger hodet sitt pent ned og alt går bare bra..

Hanne: gratulere så mye som master

lykke til videre

Skrevet

Godmorgen jenter!

Gratulere Hanne!!! Master of Arts...så flott da!! Du har vært utrolig flink som har maktet å gjøre dette ferdig på slutten av graviditeten...du kan virkelig klappe deg selv på skulderen :o)

1D: så bra alt så bra ut med nyrebekkenet til gutten din! Både din og Inger sin baby kan jo snu seg, det er jo enda god tid til det. Snuppa mi har snudd seg så mange ganger i det siste, ny beskjed for hver kontroll...men i går på UL sa legen hun lå med hodet dypt ned i bekkenet, så håper hun ligger stille framover nå :o)

Har sovet så dårlig de siste to nettene, men i natt fikk jeg jammen til å sove til 10! Så deilig å endelig føle seg litt uthvilt :o)

Ha en riktig fin dag jenter!

Skrevet

Stinemor: Jeg gleder meg til å kjenne følelsen av å være uthvilt. Det er lenge siden.

Inger og 1D: krysser fingrene for at de snur seg begge to.

Eller takk til alle sammen. Det er ubeskrivelig herlig å være ferdig:))

Skrevet

Gratulerer til Master-Hanne!!! hihi :) Endelig kan du fokusere på klassen fra helvete - og så baaare lille mini-Hanne i magen :) Blir ei herlig jul!

1D: er forsåvidt enig, men nekter konsekvent selv å bruke ordet "vondter", syns det er fullstendig grusomt! Håper forøvrig formen din bedrer seg litt - du kan jo ikke holde på sånn helt til jul heller... men skjønner jo at du ikke har noe valg :(

Inger: oppi alt dette underlige så er det jo godt å vite at de tar vare på deg og dobbeltsjekker alt hele tida!

Selv har jeg vært på jordmorkontroll idag, alt står veldig bra til med både mor og barn. Blodtrykk, urin osv. Jeg glemte helt å veie meg forresten, det kom jeg på nå... jaja, whatever :) Mine mistanker om barnets leie ble forøvrig bekreftet - hun ligger med rumpa oppi ribbeina mine, føttene ut på venstresida og hodet godt plantet (men ikke festet) i bekkenet. Fikk høre fin og fast hjertelyd. På neste kontroll om to uker skal det bestilles UL så vi får sjekka str på lillejenta. Antar jeg får time rundt uke 36. Tenkte å ta omvisning i samme slengen, jeg får jo individuell omvisning hvis jeg vil.

Men jeg har et stooooort problem... Lilletrollet hadde med seg heffalump-figuren sin inn til jordmor (hun hadde fri fra barnehagen idag og var med på kontroll), og det viser seg at hun presterte å legge den igjen på jordmorkontoret.... hva skal jeg gjøre? Har så vond i bekkenet at jeg ikke orker en hel times kjøretur bare for å hente Heffalumpen... gode råd mottas med takk!!!

Skrevet

Så fint alt står bra til med både mor og barn :o) Flink jente du også har som har hodet godt plantet i bekkenet, nå er det bare å krysse fingrene for at de ikke gjør noen krumspring de neste ukene! Hvorfor må du sjekke størrelsen på lillejenta di? Var forrige stor, eller er det pga SF-mål nå? Skal til jordmor i morgen jeg, gleder meg masse, hun er så flink og trivelig. Denne gang skal også samboeren være med, endelig skal han også få høre hjertelyd!

Har dessverre ingen råd ang Heffalumpen...håper han kommer seg trygt hjem til dere snart :o)

Skrevet

Her ute får de fleste tilbud om en ekstra ul mot slutten for å sjekke str på knøttene, særlig nå når fødestua er nedlagt. Kan være greit å ha litt peiling på størrelse, leie, mengde fostervann osv på forhånd - med tanke på at det tar timesvis å komme til sykehus...

Skrevet

Ring JM-kontoret og hør om de har funnet Heffalumpen, og spør peeeent om de vil sende den til deg i oppkrav....(da kommer den gjerne gratis...)

Skrevet

Skjønner...det høres jo veldig fornuftig ut! Glemmer å tenke på sånt når jeg selv bor 5 min unna sykehuset :o)

Skrevet

Ka-ping: Ring JM, hun kan sikkert legge den til sides så henter du den neste gang du reiser til 'byen', hehe:))

Må bare si at jeg er j... misunnelig på dere som får vekstestimering altså. Til tross for både stort mage og høye sf-mål er det ikke snakk om det her gitt.

Skrevet

Hanne: skal ikke til "byen" før godt uti neste uke dessverre... og det kan bli litt lenge å vente på den figuren skal jeg si deg! Den ble nemlig svært populær :)

Har forresten fått sms fra jm om at Heffalumpen er funnet, snille jordmora mi :) Skal ringe etterpå og høre om de kan sende den, eller i hvert fall legge den i resepsjonen på legevakta, den er jo åpen til alle døgnets tider.

Hanne: syns det er skikkelig dårlig gjort at du ikke får vekstestimering på det grunnlaget!!!

Skrevet

Jeg gidder ikke mase på det heller da. Vet ikke hva som er kriteriene for å få vekstestimering i denne byen jeg. Virker som om det er lettere å få viss man har lave mål enn høye mål, men hva vet vel jeg.

Skrevet

Rare greier. Vi har jo snakka litt om dette - det må da være veldig greit å få stadfesta hvorfor magen/sf-målene er store: om det er mye fostervann, stor unge eller stort hode... jaja, du får vel bare vente og se :) Heldigvis er det ikke lenge til termin nå! Spennende!!! Er det lenge til du er "fødeklar" nå?

Skrevet

Hmm, vet ikke helt. Det er 25 dager til termin. Viss man da er fødeklar fra de siste tre ukene er de i mitt hode om 4 dager:/

Skrevet

hjelp! det har jo gått så sinssykt fort!!! syns ikke det er mange dagene siden du ringte og sa at du hadde tissa på pinnen jeg...

Skrevet

Hihi, enig. Det føles ut som i går:)

Skrevet

Her har dere jammen meg vært aktive mens jeg har bestilt meg Mei tai;) Fant en jeg syns var fin her: http://www.taitasi.com Hvis dere går i margen og sjekker Ferdigsydde, så er det den som kalles Robin jeg har kjøpt. Da mangler jeg bare alt annet;) Neida, har jo egentlig det meste, bortsett fra kontroll på sakene. Har ikke peiling på hva som finnes og ikke akkurat nå altså. Bør vel komme meg på trygdekontoret å søke etter de pengene, så vi har noen kroner til jul.

Godt at Heffalumpen er funnet:) Det er vankelig å miste/glemme favoritter til de små. (skulle tro de var søsken og ikke leker noen ganger)

Jeg har sittet/ligget på sofan siden jeg kom hjem i dag jeg. Ordnet meg opp til det også da;) Termos med kald melk, mandariner, juice og banan hjelper på sulten og Juleheftet til Nemi hjelper på humøret...... Sov litt mellom 11 og 12.30, men er helt utslitt i dag jeg altså. Hmmmm, får håpe det er bedre i morra!

Skrevet

Åh, er juleheftet kommet? Da må jeg innom butikken senere i dag, ikke snakk om noe annet.

Håper 1D føler seg bedre i morgen:))

Skrevet

Kommer sikkert til å gjøre det altså;)

Jeg fikk forresten kalenderen i går da;) Men den forblir uåpnet (samler som jeg er..hehe)

Har jo uåpnede utgaver av det meste som er solgt med Nemi på ;)

Jeg tør ikke regne på hva jeg har lagt i samlingen så langt........... Tror det er noen kroner blitt nå siden 1997... Men hun er verdt det da.

Skrevet

Hehe, du er iallefall seriøs samler:) Jeg kjøper alle bladene, men det tas ikke spesielt godt vare på. Du hadde sikkert gremmes tenker jeg:)

Skrevet

Kommer ann på egentlig... for jeg liker jo å lese Nemi også!

Så de i starten (albumene) er jo ikke urørte siden jeg ikke hadde penger til å kjøpe dobbelt, noe jeg gjør nå.......(det er vel der mest penger ligger egentlig.......). Nå kommer jo bøkene sakte men sikkert med alt stoff av Nemi som er utgitt også da. Har nettopp lest ferdig Monstre og Meteoriter som kom nå;) Alt fra høsten 2001 til sommer 2002;)

Vil forresten si at Monstrifer er tynt, men jeg liker at hun har laget 2 helt nye "fortellinger".......... Kos deg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...