Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Datteren min er snart 8 mnd og jeg ammer henne ca 3 ganger om dagen. Hun er egentlig ikke så veldig interessert i puppen lenger, og vil heller følge med på det som skjer.... Egentlig vil jeg helst slutte å amme. Jeg vil gjerne fortssette å gi henne pupp på morgenkvisten en liten stund til. Hun våkner vanligvis mellom 6 og 7, og når hun da får pupp, sover hun gjerne noen timer til. Hun tar ikke flaske og er heller ikke noe glad i tillegg fra kopp. Melk skal vel fortsatt være det viktigste for disse små? Lurte på om jeg skal starte med kumelk, for å få i henne nok. Noen med erfaring?
håper på fulltreff Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 I følge helsesøster er det vist noe proteiner i kumelk som babyer ikke klarer å bryte ned, og man skal vente med det til de er ca ett år. Hadde problemer med å få i min gutt morsmelkerstattning til jeg byttet tåteflaske tuten til en som hadde mange hull. Da gikk det fort nok for junior og han begynte å bli glad i flasken.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Gir du kumelk så tidlig har ungen også større risk for å blir melkeallergiker... Vent!
mamman til matilde Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 ja vent! Min svigerinne ga datteren sin kumelk ved 9mnd alder, hun reagerte kraftig på det å hadde diare i 1 mnd....... og har fått melkeallergi!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Min baby har aldri smakt MME og jeg skulle begynne på jobb når hun var 9 mnd.(fikk tilbud om jobb og måtte begynne på en mnd varsel) Pratet med helsestasjon og de mente jeg derfor ikke trengte å begynne på MME men prøve forsiktig på hmelk. Jeg var obs også for jeg har melkintoleranse (ikke allergi) og det kan være arvelig. Jeg begynte derfor med melk fra 8 mnd, og ammet deretter bare morgen og kveld etter det til hun var 1 år og to mnd. Funka helt greit!
IdaJacobine Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Du burde ikke gi kumelk. I norge har vi et underlig forhold til melk, det er eneste grunn til at melk anbefales fra ett år. Det er nesten det kraftigste allergenet vi har, mange barn som får kumelk får veldig mye øre-nese-hals problemer fordi melk er fryktelig slimdannende. Prøv eventuellt ris- eller soyamelk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå