Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Vi drar til Mauritius i januar. Vi har to barn, ett på 4 år og en liten på 11 mnd. Legen på helsestasjonen mente vi måtte vaksinere oss alle sammen (unntatt den minste). Havrix-vaksine kalte hun det. Er det nødvendig med vaksine for å dra dit, mener å ha lest at det ikke er nødvendig. Noen med erfaring?
Far til tre Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Vi var der med barn på 7, 3 og 6 måneder. Ingen spesielle vaksiner trengs. Men Havrix er sikkert ikke dumt, våre to eldste hadde vel det fra før av.
Mauritius:) Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Jeg er selv fra Mauritius, har adlri hørt at man må vaksineres for å reise dit. Nå har jeg fått en liten jente og vi reiser om 4 måneder, men skal likevel spørre på HS om hun trenger det. Voksne trenger ikke det, er ikke siikert hvordan det er med barn.
soviro Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Vi skal også til Mauritius i januar, men vi har alle vaksiner fra før siden vi har reist langt avgårde hvert år. På helsestasjonen fikk jeg beskjed om at det var lurt for oss voksne å ta Havrix ( er vel vaksine mot hepatitt etter hva jeg har forstått), men tulla vår kan ikke ta andre vaksiner enn de hun har fått. Vi har uansett erfart fra tidligere reiser at det er lurt å ta en drikke vaksine mot diare og andre basilusker i magen.:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå