~ Fru L ~ Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Jeg har nå fått ei liten jente som er bare noen dager gammel. Har såre brystvorter som lufttørkes med en melkedråpe og påsmøres Purelan etterpå. Dette ser ut som det går seg til, men problemet er at brystvortene setter seg fast i tøyet om natta. Jeg lekker ikke, så jeg bruker ikke amme-bh om natten. Bruker heller en varm trøye. Noen som har gode tips til meg?
Expat Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Egentlig bør du bruke noe sterilt mot brystet hvis du er sår, så kompress mot brystet og bh på er mitt råd!
~ Fru L ~ Skrevet 14. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2006 Jeg har lett og lett etter en amme-bh som er god nok til mine bryst, men ikke lykkes. Absolutt alle "tar" ett eller annet sted og staser opp melka...
Lilleh Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Prøvd albueskjell? De får du kjøpt på apoteket.. Men du skal være litt forsiktig med å bruke de med såre brystvorter, så evt legg litt mesoft eller kompress inni for å holde det helt rent, og ikke minst bytte for hver gang.. unngå å få sopp (det er vondt!!)
Expat Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 OGsaa de ammebh-ene som bare har en slintre paa utsiden naar du aapner? Du kan jo sette en kompress over med kompress-plaster, en liten bit oeverst og nederst?
~ Fru L ~ Skrevet 15. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2006 Ja, de også klarer å stoppe opp. Fatter det bare ikke... Det ble Melolin-kompress med en liten bit silketape på og det fungerte fint! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå