Gå til innhold

Alenemor/ barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er nylig blitt alene med datteren vår på 1,5 år. Egentlig skulle jeg være hjemme til hun ble 2, men med ett samlivsbrudd i bagasjen kjenner jeg mer og mer at jeg trenger komme meg litt ut blant andre voksne, jobbe 1-2 dager i uken (veldig fleksibel arbeidsgiver), kjenner rett og slett jeg er i ferd med å gå i veggen. Syns dette er forferdelig tøft.

Nå er det sånn at her hvor jeg bor er det veldig vanskelig å få plass i barnehageplass, og har også hatt 2 annonser i avisen uten ett eneste svar fra dagmamma.

Blir det tatt hensyn til når jeg søker at jeg er alene med barn? Er det ellers noen gode råd dere vil komme med?

MIA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærerstudent og alenemor- satte meg på venteliste med ønske om oppstart i barnehage fra 1.1- og for en uke siden fikk jeg brev om at poden har fått plass fom 8.1! Ble kjempeglad. Alenemødre blir prioritert i lista ja. Var jeg deg hadde jeg ringt og hørt ang barnehageplass i kommunen din og fått mer info om hva du kan gjøre. Her i kommunen er det lang kø, så jeg føler at jeg er utrolig heldig som har fått plass der til min elskede lille elskling. Lykke til forresten, det ordner seg!

Skrevet

Takk for godt råd, skal ringe i morgen :)

(ble straks litt mer optimist her nå!)

MIA

Skrevet

Det varierer fra komunne til komunne, men de fleste plasser har enslige første pri.

Ring rundt til barnehager, mas mas mas...sett deg opp på lister på barnehager som ikke er helt nærmer, om du får så er det letter å bytte når en er inni systemet!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...