znuppeline Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Jenta mi er skikkelig småspiser, og jeg føler at jeg alltid styrer vedlgi med mat - og tenker hun spiser for lite. Hv aspiser deres barn som er rundt halvannet år? - frokost - lunsj - middag - kvelds?? TUUUSEN takk til de som tar seg tid til å svare!
Reveenka Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Må bare innrømme at jeg ikke husker hvor mye som ble spist - men at det var mye som ble sølt og smuldret utover; ja det husker jeg veldig godt.... c",)
Reveenka Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Tror igrunnen at de spiser det de trenger, men syns du at hun vokser slik hun skal og er aktiv får hun sikkert i seg nok. Mener å huske at det kunne variere litt med tanke på hvor mye som ble spist... c",)
Gummelillan Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Jeg har ei på 6 og ei på 2 (i tillegg til babyen på 6 mnd da). Eldstejenta spiste som en voksen mann da hun var 1 1/2 år. 2 åringen derimot spiste og spiser fortsatt som en mygg. Vanlig dagsrasjon i dag er; Frokost - 1/2 brødskive alternativt 1 yoghurt 11-maten - 1 brødskive (av og til 1 1/2 men da er de nesten lammslåtte i barnehagen...) 3-maten 1/2 brødskive og kanskje en liten eplebåt Middag - en del grønnsaker og litt kjøtt/fisk, litt poteter, pasta eller ris Litt frukt til dessert/kvelds... Ikke akkurat mye synes nå jeg, men hun holder da kurven sin selv om hun nok ikke verken er av de høyeste eller tyngste ;-)
Maud Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Jeg har en på 7 som alltid har spist mye, tror forventningene er høye av den grunn. Minstemann er 15 måneder og spiser lite! Fra 9 til 12 måneder hadde han lagt på seg 60 gram. Det er en tissebleie det... Han er imidlertid blid og fornøyd, utvikler seg greit selv om han hoppet over krabbing. Han spiser kanskje en halv skive til frokost, 1 skive i barnehagen, youghurt eller eple til ettermiddagsmat i barnehagen, lite til middag og en halv skive til kvelds. Noen dager litt mer. Hvis det skulle dukke opp vafler, pannekaker eller sjokoladekake er det nesten ikke bunn i ham. Prøver å ikke bekymre meg, men han er ikke av de største nei.
♥Snulder Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Tuttelutt er 13 mnd og spiser omtrent sånn: Frokost: 1 brødskive og 1kopp melk eller vann. Lunsj: Omtrent 1 banan + nesten ett beger yoghurt. Middag: Noen ganger 1 middagsglass.... men bare noen ganger! Moser stort sett det vi selv har til middag. Hun spiser vel ca 3- 4 spiseskjeer + masse kokt gulrot. Kvelds: 1 stor flaske melk! Evnt litt brød. Itillegg går hun og småspiser både det ene og andre som den bestemte lille damen setter kommandofingren på...
La Perla Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Hmmm, det var et vanskelig spørsmål, gitt. Gutten min er 2 år da, men han spiser: Frokost: -I barneskje tran -1 glass melk -1 banan -1-2 brødskiver med levberpostei, pølse eller ost - vanligvis også: 1 porsjon havregrøt eller 1 yoghurt - og når kan kommer i barnehagen tar 1 skive der også Så har han 2 skiver til lunsj i barnehagen Frukt i 3-tiden. Hjemme: litt cashewnøtter, frukt, rosiner, aprikoser, gulrot, brødskive el.lign. Middag/kvelds: 1 liten porsjon, f. eks 1 liten potet, 1/2 kokt gulrot, noen biter kjøtt/fisk, litt pasta/ris osv. Kanskje 1 banan el et eple til dessert. Han spiser mye mer tidlig på dagen enn om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå