Gå til innhold

hvor lenge kan man være på sykehuset...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig med to døgn på barselhotell / fammilierom, tre på vanilg avdeling og 5 dager om man har hat keisersnitt. Er det noen problemer blir man selvfølgelig lengre. Er alt greit kan man selvfølgelig reise før.

Skrevet

Det kan du vel i utganspunktet bestemme selv, men det anbefales vel at du er der i 3-4 dager. Jeg må si at jeg så virkelig frem til å komme hjem med første mann, men det var også utrolig deilig å kunne være noen dager på sykehuset (Det var liksom en liten trygghet) Lykke til videre i graviditeten

Skrevet

På storken i Bergen må en ut etter akkurat 2 døgn. Fødte kl 1540 på ettermiddagen lørdag, og måtte pent komme meg ut kl 1500 mandag.

Som veldig nervøs førstegangsfødende måtte jeg nesen sparkes ut.. men det gikk selvsagt fint :-)

Skrevet

I Fr.stad er det også to dager og to netter...

Skrevet

To døgn? Er det pga av plassmangel eller? Hva hvis en ikke er i form etter to døgn, kan en risikere å bli "hivd ut" etter to døgn da og? Eller er det kun hvis mor og barn er friske og raske?

Noen som vet med Ahus hvor lenge en får være der?

Skrevet

Her jeg hører til er det vanlig med 72 timer (3 døgn) men jeg har på ingen måte tenkt å være dere så lenge. 6 timer er planen om vi føler oss i form til å reise hjem. Da har babyen fått sin første skikkelige helsesjekk.

Skrevet

Jeg trodde det vanlige var 3 dager, sånn at de fikk sjekket ungen for pcos/føllings sykdom, før man dro hjem...

Men at noen blir lengre, og noen drar før og kommer heller tilbake for testen

Skrevet

Nå er det riktig nok 9 år siden jeg fødte sist ( og 50 dager igjen til neste fødsel )

Da va det på sykehuset i skien 3-4 dager ved normal fødsel og 7-9 dager ved keisersnitt. Alt var avhengig av hvor fort moren hadde kommet seg selvfølgelig. Jeg ble sendt hjem 5 dager etter keisersnitt, men det var fordi jeg varf oppe allerede dagen etter, selv om det var dritt vondt og holdt meg veldig mobil.

Skrevet

Her er det vanlig med 4 daga...da regnes ikke den dagen du føde. Det er da under normale omstendigheta. Men du velge selv kor lenge du vil ligge. Men dem anbefale å bli til amming og sånn er greit. Så det gjeld nok særlig de førstegangsfødende.

Skrevet

Jeg fødte halv elleve om kvelden og lå på sykehuset to netter. Da kom en inn til meg og spurte om jeg hadde tenkt på hvor lenge jeg hadde lyst til å bli. Jeg visste ikke da at jeg kunne reise hjem viss jeg ville. Fikk også tilbud om å bli til føllings var tatt, men vi bestemte oss for å reise hjem og heller komme tilbake dagen etter. Dette var på barsel i Bergen.

Skrevet

Her er det vanlig å være til ammingen er godt i gang, eller 4 dager ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...