MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 har ei jente på 5 uker som de to siste ukene har bodd på puppen. Hadde ett skikkelig økedøgn forrige onsdag da hun spiste hvert 10-20 min, så sovnet hun og sov maks 20 min hver gang. Sånn holdt hun på hele dagen. Den natten sov hun hele natten igjennom. Så hadde hun ett par dager med mange timer god søvn og amming hver 2 time ca. Så fire dager etterpå så har hun øke dag igjen. Hun klarer ikke roe seg, og sover minimalt, bare spiser. Jeg syntes så synd på henne for hun er virkelig trøtt men får ikke den dype og lange søvnperioden. Nettene går greit. Så to dager etter, nytt økedøgn. Nå er jeg sliten, sitter og ammer henne hele dagen, har en mann som jobber turnus, og en 2,5 åring som krever sitt +pluss ting som skulle blitt gjort. Hun har lagt på seg bra, og virker fornøyd, skriker ikke noe særlig. Helsesøster sa at melken var næringsrik nok. kan legge til at jeg syntes hun noen ganger suger litt kort, og noen ganger kun vil suge for kosen skyld tror jeg. men hvor ofte skal slike øke døgn komme, og er det en periode akkurat rundt disse ukene det er mye?? ( vet det er individuelt , men....) Hadde vært litt godt å vite at nå er hun mett og at det kunne gå 2-3 timer mellom hver amming... Noen med lignende erfaringer?
3godklumper Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Jeg vet ikke så mye om dette, desverre. Men jeg vil tro at hvis de har hyppige økedøgn så er det akkurat i den alderen din er i nå. Men mine barn sov veldig mye i deres økedøgn. Kan det være noe du spiser, drikker? Mais,Kaffe, Cola... Du har sikkert tenkt gjennom disse tingene, men det hender jo man ikke ser skogen for bare trær...
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 14. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2006 Så det er vanlig at de sover mye under økedagene?? Her er det stikk motsatt. Snuppa sovnet ikke ordentlig før nå kl 14.30, har bare hengt på puppen helt siden i dag tidlig. Tror ikke det er noe jeg spiser heller:)
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 lillemann var akkurat lik din...hang på puppen konstant og sov lite...men nå skal det sies at han hadde kolikk...men han hadde økedøgn hele tiden...sånn var han til han var nesten 4 mnd...da mista jeg melka...og jobba lenge med å få den igjen...men nå vil han ikke ha og får kunn mme. jeg måtte gi han mme fra han var pitte liten...for han fikk tydelig ikke nok...
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 men han fikk mme bare av og til...
3godklumper Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Jeg vet ikke om det er vanlig at de sover mye, altså. Kan bare si at mine har gjort det. Og med sistemann var jeg ganske rask til å toppe opp med mme. Orket rett og slett ikke tredje runde med evige ammeperioder.
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 14. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2006 tulla mi har ikke kolikk tror jeg, hun er førnøyd og koser seg, skriker lite. jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle gi noe mme fordi hun legger så bra på seg, så hun får tydelighvis nok.. Vanskelig det der. Nå har hun faktisk osvet en hel time i strekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå