Gå til innhold

Har bare min mamma og pappa til å passe barna....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å det kunne vært kjempe greit det! For eldstemann er kjempe glad i dem! Han er 3 år. De gangene de gidder å passe lillejenta på 7 måneder også, så skal hun alltid gjøre alt på sin egen måte.. Mate etter 4 timer, mot for mine 3 timer.... Ikke få mat når hun våkner om natten... Skal sove så og så lenge, blir ikke tatt opp før det har gått en viss tid og skal også spise mye mer forskjellig enn det jeg gir henne..

Synes det er så irriterende!! Hvorfor skal dem bestemme hvordan ny mat hun skal smake på, sier det ikke er rart at barna mine er kresene som ikke får smake på alt mulig rart. Eldstemann er jo i en alder der han sier liker ikke det, liker ikke det til alt han ser! Men det er vel en vanlig fase å gå igjennom!!!??? Men neida, de blir akkurat som mora får jeg høre..

Gjør eldstemann noe feil, så snakker jeg til han, men da kommer de å skal liksom snakke årntli til han.. Skal vite hva som er grunnen hvis han skriker når jeg er i nærheten. Jeg er liksom ikke moren virker det som.. Å det er jo mamman min som kan barna best! Snakker jeg med henne i tlf, sier hun alltid at jeg må huske å gi han tran og pusse tenna hans... Herregud.... Skal også legge seg borti hvordan klær de har på seg..Den og den hadde så fine sokker, skor osv. Det jeg tar på dem er liksom aldri bra nok. Å koster alt for mye, er unødvendig osv.. ALT bryr de seg med. De har ikke passa lillejenta mye, så når jeg sier hvordan de skal være mot henne, så blir de seriøst sinte.. Skal det være så vanskelig får jeg ha henne selv får jeg høre da..

De bryr seg jo også om hvordan klær jeg går i.. Sier ingen kler seg så barnslig som meg... Man må ha bukser som går OPP i livet får jeg høre hele tiden.. Lange foredrag om at jeg skulle sett meg selv. Faktisk er jeg 26 år.... Huff... blir så lei. Men har jo bare dem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke moro å bli behandlet som et barn når man er voksen! Desverre tror jeg ikke de skjønner selv hva de gjør mot deg; du sier jo tilogmed at du tar det opp med dem - og de blir sinte....

Vet litt om hvordan det er, selom mine ikke har vært så ille som dine; det har vært faren min som har oppført seg slik du beskriver. Men faren min har alltid vært flink til å dupere meg, bruker sarkasmer og er ironisk...Ikke så hyggelig, men jeg har sluttet å ta opp kampen. Jeg lar være å be om råd, og jeg forteller ikke om problemer i fht barna for å slippe å bli belært.

Jeg har også fått høre spisse bemerkninger om klærne mine; at de er for "barnslige" eller passer bedre for fjortenåringer(og jeg var 35...). Jeg bare SER på faren min, jeg - og himler litt med øynene når han kommer med sånt. Kanskje jeg sier noe som at "ja, det er jo annerledes nå enn da du var ung..." . Lenge siden han har sagt noe om det nå....

Du får kanskje begrense samværet med dem litt? La dem ha eldstemann, men vent med lange besøk på den yngste - tre timer kan jo være maks, så får du gitt henne mat ol. når hun er vant med å få det.

Det er DU som er mammaen, jeg syns de er respektløse mot deg og din måte å oppdra og behandle barne dine på.

Skrevet

Sukk, ja.. Det føles kjempe respektløst! De tar meg ikke alvorlig i det hele tatt!! Jeg er bare en uvitende dritt føles det som. Så det jeg har kan aldri være bra. Men dukker noen andre opp med det samme, da er det kjempe bra alikevel! Men dem mener at de ser så mange andre mødre, som de har å samenligne meg med... Jobber på helsestasjon..

Er så frustrerende dette her..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...