Gå til innhold

Er det på tide med grøt snart??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har begynt å våkne hver tredje time, det har han ikke gjort siden han var nyfødt. Blir 4 mnd om en uke, og vi begynte å gi han velling i helga. Er god og mett når han legger seg 19.30 - 20.00, men våkner og vil ha mer mat rundt kl 24, så er han våken igjen 03.30, og så kan han sove til 0800 - 08.30. Han kunne sove hele natten før, og det var aldri mer enn en amming på natt ( i 4 - 5 tiden ) Så jeg lurer på om dette kan være tegn på at han trenger mer mat ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger han på seg - altså følger han kurven sin? Det er jo det man skal gå etter, ikke hvor lenge han sover i strekk!

Skrevet

Det er faktisk vanlig at babyene våkner oftere rundt fire måneder. Da vil de gjerne ha mat oftere. Dette for å øke melkeproduksjonen. Så dersom han legger på seg fint, synes jeg du heller skal gi han mm når han krever det. Etter en stund vil melkeproduksjonen din ha økt, og han krever ikke mat så ofte lenger.

Dersom han ikke legger på seg så mye, kan det være tid for grøt. Tuppa mi la ikke på seg stort fra 3- 4 mnd, så HS anbefalte at vi begynte med grøt. Hun har fått grøt i snart tre uker, men hun er fremdeles våken 2-3 ganger i løpet av natta. Så ikke tro at grøten er løsningen på alle søvnproblemer slik som jeg trodde ..;)

Skrevet

Han låg akkurat på kurven på 3 mnd kontrollen, akkurat 6 kg. Men da han var 2 mnd så låg han under kurven. Har siden han var 1 uke gitt han mme på kveldene ( pupp først) fordi jeg ikke har nok da, men i helga ga vi han tynn velling ( noe han likte veldig godt ), hs sa jeg kunne begynne å gi han smaksprøver ca 1 uke før han blir 4 mnd. Siden han får mme om kveldene, så tenkte jeg at han nå kunne få grøt istedet ( bare litt ja, ikke en full porsjon nei )

Tenkte egentlig ikke på at han skulle sove lengre, er bare bekymret om han ikke får nok mat :)

Skrevet

Har ikke begynt med grøt selv enda...

Men de anbefaler vel at når man skal starte med grøt, bør man starte på dagtid. I fall de får vondt i magen av grøt, slipper du å ødelegge natten med magevondt! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...