Gå til innhold

Vil ikke legge seg til å sove om kvelden...


kriskross

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som sliter med det?

Jeg bruker ca 1 time, etter at vi er ferdige på badet, til amming, synging, vugging og putte i smokken (som han ikke vil ha bestandig) +++ før han sovner. Hadde vært så godt å bruke litt mindre tid på akkurat den delen.... Ser at han er trøtt når jeg går opp med han, men likevel så bruker vi så lang tid.

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

råd og råd, kan fortelle hvordan vi har gjort d frem til nå:-)

etter kveldstell på badet, går vi på soverommet, der har vi kun et svakt lys på.. Kevin får flaska si, raper og blir lagt ned i armene mine, så får han smokken, venter til han tar den, og vugger han forsiktig i noen få minutter. legger han så over i vugga si, hvor han ligger og finner søvnen selv... etter å ha lagt han ned, skrur ei av lyset og går ut... må så inn igjen x-antall ganger for å putte i smokken.. før tok dette laaaaang tid, men nå er d toppen 2 ganger inn m smokk... slår han seg helt vrang, noe som hender, plukker ei han opp, roer han i armene mine m smokk, for så å legge han ned igjen. vi snakker minimalt m kevin etter rapen, og vi har funnet ut at kevin roer seg fortere om vi går ut.. da har han ingen å sjarmere:-)

lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ingen gode råd, men kan fortelle at vi sliter med det samme. Hun var veldig lett å legge før, men nå blir hun kjempesinna når jeg forsøker å få henne til å sove, selv om hun er veldig trøtt. Jeg går rundt med henne og bysser til jeg ikke orker mer, og så legger jeg henne ned og stryker henne over panna og øynene til hun sovner. Før trengte jeg bare å gå litt med henne, legge henne ned og så sovnet hun av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som funker kjempe godt på min lille Alver er å stryke han på hendene mens han ligger i sendgen.Spiller ingen rolle om det er oppå hånden eller inni, eller bare en finger bare det er rytmisk stryking. I begynnelsen fekter han alltid mye, men jeg forsøker å holde hånden hans lett, men bestemt. Lyset er helt av og jeg snakker ikke med han. Bare stryker og stryker...og plutselig sovner han. Rene hypnosen..... Det hender det tar tid, men funker hver gang. Det eneste problemet er at jeg nesten ikke klarer å rette meg opp etter å ha hengt på sengekanten, men alt for den lille ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det knaker i ryggen her også etter å ha stått og strøket henne over ansiktet i et kvarters tid. Jeg fikk massasje i fødselsgave av sambo, men får jo aldri tid til å bruke det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...