kromis Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Jeg hører vel egentlig ikke inne her, for jeg veier ikke 90 kg enda. Men det er bare et tidsspørsmøl før jeg gjør... Forrige gang veide jeg 90 kg og hadde da lagt på meg 25 kg. Har ikke lyst til å legge på meg så mye nå... Men har gått opp 13-14 kg i uke 29, og det er endel mnd igjen. (Nærmer meg 90 kg da jeg veide mer denne gangen i utganskpunktet) Spiser forsåvidt sunt (tror jeg) og ikke mye, men vekta øker og øker. Har bekkenløsning og får ikke trent noe særlig... Er det forsent for meg å evt begynne på GR? Kunne tenkt meg litt kostholdsveiledning og ikke minst MOTIVASJON for å spise riktig. Vet noen om slike kurs i nærheten av Drammen/Modum? Jeg sliter også med MYE strekkmerker etter førstemann og har ikke lyst på fler. Har nok mer enn gjennomsnittet når det gjelder det! Tror det derfor er viktig at jeg ikke blir noe større enn 90 kg. Har vært inne på Kostholdsdebatten, men synes ikke det er så mye aktivitet der... Kan jeg komme inn her og få litt råd og motivasjon?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Det er aldri for sent å starte på GR:-) Sjekk på grete roede.no om når og hvor det er kurs. Det står også nummer til forskjellige kursledere der:-)
Cam_gutt_4_6 Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Enig med anonym her oppe, det er aldri for sent. De har kurs både for ammende og gravide, så du kan starte nå, og fortsette i ammeperioden. Du får tilrettelagt ett inntak som er tilpasset graviditeten og avhengig av vekt, høyde, alder, aktivitetsvnivå og hvor langt du har kommet. Det samme i amme perioden. Så langt som du er kommet, så kan du neppe regne med å gå så mye ned, men det viktigste er jo å holde vektøkningen i sjakk! -Så får heller kiloene ga sakte av etter fødselen. Velkommen her inne til motivasjon og råd. Jeg svarer iallefall så godt jeg kan..
kromis Skrevet 14. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2006 Vet at de har kurs for gravide og ammende, men tenkte kanskje det var litt sent å begynne på slutten av sv.skapet og at jeg kanskje måtte vente til etterpå. Forventer ikke å gå ned, men å holde meg litt i sjakk når det gjelder drastisk økning. Mye også fordi jeg fikk sv.forgiftning forrige gang og at jeg er lettere disponert for diabetes....
Cam_gutt_4_6 Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 De har ingen grense for hvor langt/kort man bør være på vei. Det eneste de krever er at du har en BMI over det normale, eller medisinske årsaker til å forbedre kostholdet. Ville ringt nærmeste kursleder og tatt en prat, jeg! Ble forresten satt i gang forrige gang pga høyt blodtrykk, så det er en av årsakene til at jeg gjør dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå