Gå til innhold

Å pønke, pønker, punkte, har punktert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller noe sånt

Er det å pønke et særegent Nesoddenuttrykk, eller er det fler enn Moffi og meg som har hørt det før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg ALDRI hørt!

Ihvertfall ikke i den sammenhengen som dere mener. Jeg vurderte seriøst å bli punker i min pure opprørsungdom, men å pønke er totalt ukjent, helt til jeg ble kjent med pønkerne fra Nesodden - hihaa!!

Skrevet

Det er ikkje et kjent uttrykk her oppe iallefall, her punktera vi.....eller har punktert. -men helst prøver vi å unngå det selvfølgelig!

Skrevet

Jeg skjønte ikke denne jeg....hva har å pønke med punktert å gjøre? Det høres ut som noe halvvassent som har mista energien sin, og det har vel lite med pønking å gjøre-tvert i mot!!!!

Skrevet

Skjønte den egentlig ikke selv!

Men poenget er; Har du hørt om pønking?

Skrevet

Kort innpå her i dag:

Det heter å PUNGE, punga, har punga!!!!

Skrevet

Du, hvor er du fra egentlig? Du drar frem det ene uttrykket etter det andre som vi brukte der jeg bodde da jeg var liten...

Du vet sikkert hva det er å kælve også, du, tenker jeg! c",)

Skrevet

Nei - hva betyr "å pønke" da?

sier selv har pungtert eller har punga.......

......og har du gjort det nå siden spørsmålet kom opp?

Skrevet

Jeg er nesten fra samme sted som deg skjønner jeg. Nedre Romerike og jeg vet hva kælve betyr, men jeg har aldri skrevet det før.

Skrevet

Vel..er gammel Forsøksgymmer, jeg:) Å pønke er å være i opposisjon til det man måtte ønske, med litt glimt i øyet og utradisjonelle midler i bruk, ja!:):):);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...