Gå til innhold

Nedsatt sædkvalitet.....kan noen hjelpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Er det noen som vet hva som skjer når en mann har nedsatt sædkvalitet? Får han noen medisiner for å få opp kvaliteten igjen...eller er det noe annet som blir gjort?

Jeg vet ikke noe om dette...også var det ikke bare bare å finne det på nettet!!!

Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,mannen min har dårlig sædkvalitet.Det finnes ikke medisiner som hjelper,og det er litt vanskelig å svare når jeg ikke egentlig vet hva du vil vite:)Men selv om kvaliteten er dårlig,så fins det håp:)

Skrevet

Kommer nok ann paa hvordan "daarlig saedkvalitet". Min samboer hadde nedsatt mobilitet, men ellers saa de velskapte ut. Han gikk paa sink og selen etter det og 3 mnd etterpaa satt det en spire :-) Det tar noen mnd foer det har effekt aa ta vitaminer o.l.

Lykke til!

Skrevet

Er ikke mann, men svarer allikevel... Det er jo mest kvinner som svarer her inne uansett....

Kommer kanskje an på hvorfor kvaliteten er nedsatt - men den kan jo variere på alle. En "syklus" på sædcellene er 70-90 dager hvis jeg husker riktig - så det tar jo litt tid før man merker forandring... Men som anonym over så er sink og selen anbefalt. Men ikke glem at vitamin E er det store fertilitets-vitaminet!!! Både mannen min og broren min gikk på disse vitaminene (bio-serien på helsekost/apotek) - og de fikk mer fart på de små rumpetrolla :) Så nå har jeg en søt ivf niese og en isci bolle i ovnen selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...