venternr3:) Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Vi venter nr 2 og har en jente som fyller fire en måned etter at vi har termin. Jeg er veldig redd for at hun skal bli fryktelig sjalu når vi får nr to. Hun gleder seg veldig til å bli storesøster og snakker mye om det. Nå i det siste har hun endre oppførsel og er blidt mye mer grinete og krever en hel del mer. Har også fått beskjed i barnehagen at hun har endret seg en del.. I natt kom hun inn til oss fordi det var skummelt på rommet, og i dag tidlig sa hun at vi kunne jo flytte hennes seng inn til oss så kunne hun også bo på samme rom som babyen når den kom. Vi prøver å ikke nevne babyen utenom når hun selv tar det opp, noe hun gjør hele tiden. Har mange tanker rundt dette.. he he.. Jeg er så redd at vi skal gjøre noe feil og at hun skal føle seg utenfir på noe vis. Noen som har tips til hvordan en kan forholde seg til slikt?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Min datter, som er 2 år, kom inn til oss hver eneste natt i tre uker da lillesøsteren hennes ble født. Da de tre ukene var gått sluttet hun med det av seg selv. Hun trengte vel bare en bekreftelse på at hun fortsatt var en del av familien, og at lillesøster ikke hadde tatt hennes plass. Vi hadde også gjort oss opp mange tanker om hvordan vi skulle løse sjalusi. Og det som jeg ser at vi gjorde "feil" var at vi forventet for mye av henne. Vi forventet at hun skulle forstå alt det som den lille krever. Da vi innså dette og begynte å behandle henne som den to-åringen hun er løstnet alt, og nå fungerer det kjempebra! .....men det er jo stor forskjell mellom ei på 2 og ei på 4 da... Et tips som jeg kan gi deg er at dere "bytter" unge og lar far tar seg av babyen når han kommer fra jobb mens du gir hele din oppmerksomhet til 4åringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå