Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Hei hei dere.. hva skal til for at pappa skal kunne ha barneansvaret>? er pappa som skriver her.. jeg har egen bolig fra før av som jeg eier alene. mens min samboer ikke kan låne noe til bolig på over 8 år:-( har det noe å si om ansvar? er meget høye boligpriser her i vårt område..vanskelig:-(
HoboDan Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Tror det er en vurdering de gjør på bakgrunn av forsørgerevne - som jo er et litt ullent begrep - sett sammen med livssituasjon med mere. At du har penger mens hun ikke har spiller ingen rolle, for du kan jo bli pålagt barnebidrag fett nok til å dekke det meste av hennes behov... Tror du bør kontakte en interessegruppe eller advokat for å få det der skikkelig avklart - hvis du ønsker å kreve hovedomsorgen for barnet.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Du tenker sikkert på den daglige omsorgen. Den kan du få dersom det er det beste for barnet. Skal dere ha noen runder ang det gjennom megling og senere rettsmøte og alt det er, så har jeg bare et eneste godt råd (som faktisk er utrolig viktig): Argumenter ut i fra hva som er til beste for barnet. Ikke sleng dritt om eksen, eller si at jeg vil og jeg vil ikke... Men ta utgangspunkt i hva du syns er best for barna og stå på krava! Og få deg en advokat som har erfaring på området. ...så sant dere ikke blir enige før det går så langt da Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå