Gå til innhold

Omskjæring av guttebaby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å omskjære sønnen vår, han er nå litt over to måneder. Lurer på om noen her vil dele sine erfaringer med dette? Var det mye gråting? Smertefult for han over lengre tid? Hvordan foregikk ingrepet? osv..

Takk for svar!! (og nei takk til svar fra dere som bare vil skrive om hvor grusom jeg er som vil omskjære barnet mitt...Det kan dere spare meg for!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var større enn din, så jeg har ikke direkte erfaring med omskjæring av så små barn, men jeg var med venninna mi da sønnen hennes ble omskåret da han var 6 uker, det var med laser, og han sov hele tiden! Etter ett døgn var han som før, han var litt survete første døgnet sa hun, men etter ett døgn gikk det fint.

Skrevet

Hei!

Hvor skal dere få det utført? Vil han bli lagt i narkose? På a-hus sa de nemlig at etter 14 dager ble de lagt i narkose der, da blir jo inngrepet mer omfattende enn det vi var igjennom!

Lillegutt ble omskåret dagen etter han ble født. Det gikk greit, jeg ville ikke være med inn og mannen min var heller ikke der fordi han ikke var på sykehuset da. De ga han lokalbedøvelse og en paracet og han gråt en del den natta ja, sugde melk så jeg fikk god melkeprod også.

Ringen datt ikke av etter 7 dager så vi måtte opp dit igjen å få strammet den tråden rundt ringen, selv om jeg hadde påpekt det for alle barnepleierne og jm før vi dro hjem at det så ikke helt 100% ut...

Men det gikk bra, legen strammet den og dagen etter datt ringen av og det så helt fint ut!

Han er 8mndr i dag og vi har ikke hatt noen andre problemer med dette!

Skrevet

Han ble født på ahus, så vi spurte der. Men det gjør det ikke lenger tror jeg, fikk ihvertfall bare beskjed om å kontakte en lege på Grønnland legesenter. Aner ikke hvordan de kommer til å gjøre det, men har hørt det med narkose før...

Skrevet

Hm, de har en lege der som gjorde det i mars hvertfall. Vi var heldige og fikk det gratis siden han var på jobb da.

Han legen på Grønland er visstnok veldig flink :)

Men det koster jo da...

Skrevet

Sønnen vår ble omskjært på Grønland legesenter i september og var da 2 mnd.gammel.Vi hadde bestilt time på forhånd,og fått beskjed om å ta med paracet stikkpiller,60ml.Fra vi gikk til ,vi gikk ut tok det ca.10 min.(inkl.virketid på bedøvelse),så det går veldig fort.En bedøvelsessprøyte,vente litt og så selve inngrepet.De påfølgende 2 timene sov han,men gråt da bedøvelsen gikk ut.Vi brukte Paracet samme dag,og en Paracet neste dag,men hadde ikke behov for det senere.Han klaget litt når han tisset ,men når plastikkringen falt av (etter 5 dager)var alt bra !Fikk et tips om å la ham ligge uten bleie(men med vide longs)på dagtid fordi da irriteres ikke såret,og det leges raskere.Vi har også eldre gutter som vi har omskjært da de var større,men vil anbefale å gjøre det mens de er små.Mye bedre for ungene.Lykke til.

Skrevet

Glemte å legge til at dette inngrepet er jo så lite,vil tro gutten deres vil ha større plager av narkosen i seg selv,enn lokalbedøvelsen og operasjonen.

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med omskjøring av egne barn, men jeg har en samboer som er omskjært. Han har slitt litt med dette opp gjennom ungdomsårene og i sitt voksne liv. I ungdomstiden hadde han problemer med å få til å onanere siden en omskjært ikke har forhud å skyve som vanlig er for gutter. I tillegg slet han fælt i dusjen i forhold til det å se helt annerledes ut der nede i forhold til andre gutter. I sitt voksne liv har han slitt med dårlig følsomhet i penishodet, rett og slett fordi det jo ligger ubeskyttet i i trusa/bokseren og dermed blir vant til berøring. Så han tror selv at dette hemmer han en del ved seksuell aktivitet. Så til dere som ikke må omskjære guttene deres, ville jeg ha tenkt meg om en ekstra gang om det virkelig er nødvendig å foreta dette inngrepet.

Skrevet

stoetter ditt innlegg. har flere venner som er omskaaret, og de reiser samme problemstilling som du gjoer.

Skrevet

hei

jeg har omskjært gutten min på grønland legesenter,han er kjempe grei og flink,han forklarer alt,og man kan ringe han døgnet rundt for spørsmål etetr omskjæring...

vi fikk beskjed om å ta med paracet, han gråt når han fikk bedøvelsemen resten gikk greit,var jeg som gråt mest så jeg måtte gå ut så han ikke følte jeg var redd..

ringen datt av etter 3 dager,den detter somregel av fra 4-8 dager akkuratt som navell strengen...veldig greit...hvis du vil så kan vi prates på msn??

Skrevet

habiba, har du msn? Jeg skulle gjerne pratet med deg litt om omskjæring..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...