Spirevipp med go`gutten Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jeg ringte gyn idag for å høre om de hadde fått svar på blodprøvene mine og sædprøven til samboer. Det var som forventet: Jeg har el, og alt har sett helt fint ut på gu og ultralyd av magen, så det var helt topp hos meg. Samboer var det derimot ikke helt bra med, men forstod det slik at det ikke er krise, vi kommer bare til å bruke lang tid på å bli gravid. Sikkert som å vinne i lotto tenker jeg.. Han har 13 mill sædceller, og av de vare det bare 13% som svømmer så fort som de skal. Hun sa noe om halefeil, men vet ikke om det gjelder alle de andre sædcellene. Ellers så det vist greit ut med kvaliteten på dem. Jeg skulle egentlig begyne på pergo neste pp, men jeg slapp ettersom det ikke er noe galt med meg. Det er jeg glad for, gruet meg til å begyne på det. Så da er det bare å vente på samtale med gyn i desember, da blir vi henvist videre. Så hvis det blir prøverør er det vel ett års ventetid, og da kan det jo hende det blir en meget trivelig jul i 2007 :-) Er det forresten noen andre her som er i samme situasjon som har klart å bli gravide på egen hånd? Klem fra
kirsty*2barnsmamma Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Er litt i samme situasjon. Ingenting i veien med meg bortsett frainsulin resistanse som kan føre til barnløshet. Men tar medisin og er på diett så den er under kontroll. Så da er det bare mannen som gjenstår. Han har for mange rundceller dvs underutviklet sædceller. Så er ikke umulig å bli gravid, men vanskelig. Jeg ble jo gravid på egenhånd i august 2005, men mista i september... nå søker vi oss inn på haukeland og håper på å være igang med forsøk til sommeren. Er 6 mnd ventetid der...
Håperjo Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Vi fikk samme dom i 2001. Min mann hadde kun 1 mill sædceller, alle døde inne 24 t, mange umodne etc. etc. Han tok forøvrig 3 prøver. Jeg regner med at din mannogså skal ta ny prøve om ca 3 mnd? For kvaliteten kan variere - iallefall hos noen. Jeg ble gravid etter 14 pp, men mistet, gravid etter 5 pp igjen, mistet igjen, gravid etter nye 3 pp og fikk en nydelig datter våren 2003! Vi sto på liste til prøverør (ICSI) og skulle inn om en mnd da jeg oppdaget at jeg var gravid (igjen) da alt gikk bra. De lærde strides visstnok om dårlig sædkvalitet fører til spontanaborter. Jeg var heller ikke ung, hadde bikket 30 da vi i det hele tatt startet prøvingen. Så det går an å lykkes! Nå prøver jeg igjen - på nr. 2 - og er allerde i 19 pp. Hadde en spontanabort i våres, trolig 2 faktisk, men den ene var veldig tidlig. Prøvingen tar på, men hvis det fører til barn så er alt glemt! Ønsker dere lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå