Mamsen86 Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Hei hei! Jeg så det at du studerer over internett - kan du fortelle litt mer om det? Jeg er nemlig ikke helt ferdig med skolen, men så det at det er ikke du heller? Videregående altså.. Jeg skal jo begynne på skolen til høsten - men det høres litt spennende ut det du driver med. Lyst til å fortelle meg bitte litt om hva det går ut på? Klemmer fra oss<3
Gjest Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Hei hei Altså, vgs fullfører jeg som privatist da, leser selv også melder jeg meg opp til eksamen på en skole he ri nærheten Men jeg har alltid visst at jeg skulel studere interiør, og at man ikek komemr inn ved hjelp av gs så derfor tenkte jeg at det ikek er noe stres med å fullføre vgs FØR jeg begynne rå studere. Sjekket opp litt skoler o.l. men fant ut at det ble myyyyye dyrere og i tillegg lit trist å gå på vanlig skole (da får jeg jo så liten tid med prinsessen) Fikk høre mye posetivt rundt omkring om nki så jeg tenkte at det måte være tingen for meg. Du får tilsendt studiemateriell og oppgaver og sender oppgavene tilbake med posten. Oppgavene står kjempe bra forklart, men hvis du ikke forstår så kan du gå på internett å snakke med en lærer, andre elever eller se en demonstrasjon de har laget (supert) Jeg betalte rundt 22 000 for studiemateriell og tegnebag, uten tegnebag koster studiet 18500. Er jo ikek billig her heller men på den ene skolen jeg sjekket opp så skulel de ha 45 000 i året + at man måtte ordne seg laptop(!!!!!) Man kan velge om man vil ha tidsfrister eller ikke, jeg har valgt å ikke ha det så je kan levere når jeg vil,, Eneste man må tenke på er at man har rundt 2 år på å fullføre hele studiet. S innen 2 år har ått så må man være ferdig så lenge man ikek har søkt om utsettelse og fått denne godkjent. Jeg jobber nå med oppgaver når liten sover ute i vognen sin og litt etter at hun har lagt seg om kvelden. Stoffet går inn ganske enkelt her hvertfall så det er ikke noe problem å ha litt begrenset tid å lese på. Eneste jeg tror er lurt når man skal jobbe på denne måten er å ha litt selvdisiplin, har man ikke det så blir det lett til at man bare sitte rå ser på tv isteden tror jeg hehe.. Jeg er hvertfall veldig glad for at jeg valgte det sånn som dette nå får jeg jo hvert hjemme med Natalie til hun er 2.5 år istedenfor til hun er 1 Men hun kommer nok til å gå et par halve dager i barnehagen etter at hun har fylt 1.5-2 da:) for å få litt kontakt med andre barn.. Håper jeg har svart greit nå hehe blir litt ivrig når jeg skal fortelle om ting som interesserer meg
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Oj hvordan har du råd til å finansiere det?
Gjest Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Hadde spart litt penger da vettu alltid lurt.. Men lånekasse støtter studiet, så jeg lurer på om jeg skal søke om stipend og heller fortsette å spare de andre pengene.. I tillegg så valgte jeg avbetaling sånn at man betaler 1000 kr i mnd istedenfor hele beløpet på en gang går så fint så..
Mamsen86 Skrevet 13. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2006 Ja - jeg tenkte også å fullføre vdg som privatist. Men det hørtes veldig spennende ut det der, lurer på om jeg ikke skal se litt nøyere på det! Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå