Mamma til 4❤ Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 er det mulig å få boliglån med overgangstønad?? 80% av kjøpesummen?? snakeet med kommunen og de sa de kunne dekke 20% hvis jeg fikk med en bank, men er ikke det umulig?? er ikke så veldig flink å snakke for meg heller:( sa hva skal jeg si til banken for å klare å få dette igjenom?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Kan hende du må prøve flere banker før det går i boks, men burde gå greit. Jeg fikk lån på 1,2 mil mens jeg bare var student. De tok da utgangspunkt i at jeg om noen år vil tjene penger og ikke ha noe problemed med og håndtere et lån. Dersom du er under utdanning/har planlagt utdanning kan du bruke dette som argument. Du må nok uansett kunne vise til hvordan du har tenkt og forsørge deg om noen år, OS er jo en midlertidig utbetaling. Sett opp et budsjett over hvor mye du har og rutte med hver måned, hvilke faste utgifter du har. Vis til at du kan klare en eventuelll renteoppgang(noe som garantert vil komme) Hvor gammel er du? Har du hatt lån før? Har du spart i BSU. Man kan i både postbanken og dnb få førstehjemslån, inntill 100% av kjøpesummen, med rentetak de fem første årene og gunstig rente. Det er ofte enklere og få lån i lokale saprebanker enn de store i storbyene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå