Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 mener dere da fruktpuree, eller er det vanlig frukt som dere moser....eller hva? I tilfelle hvilke typer?
Luca Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Jeg har kjøpt Baby Safe Feeder(jada, må sjekke ut det som er av duppedingder:-) til lillesnupp, og hun spiser det meste av frukt nå. Putter hele biter opp i et slags nett, om hun knasker på:-) Så hun får tygget og kost seg, uten at jeg trenger å være livredd hele tiden for at hun setter det i halsen. hun spiser jo brødmat og mye annet, så all mating foregår ikke gjennom nett:-) Hun setter mye mat i "vranga" så det er litt avslappende for alle at hun spiser frukt med denne...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Når kan man begynne å gi frukt da?
3godklumper Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Genialt, Luca! skal jeg skaffe også! Da kan de få appelsinbåter også. Setter i gang magen. Hard mave her i gården ..
Line_78 Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Vi gir sånn fruitbreak fra Hipp (har prøvd den fruktpureen fra Nestle litt også), skraper banan med skje og gir, og jeg lar ham gnage litt på frukt jeg spiser (eple, pære). I sommer fikk han spise en del vannmelon (var godt for tennene :-) ). Tar også av skinnet på mandarinbåter og lar ham smake. Begynte å la ham smake på frukt da han var rundt 6 måneder.
Luca Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Ja, appelsin går fint:-) De har fått den både på Babyshop og Fru Lyng her nå, så tror mange butikker(barneutstyr) tar den inn..
så var vi 4 Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 martin fikk frukt fra han var 4 mnd
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 OBS! Helst ikke sitrusfrukter så tidlig!
Line_78 Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Han er 10 måneder nå da, og har bare fått smake på bittelitt mandarin et par ganger de siste dagene nå. Men du har helt rett, sitrusfrukter bør man ikke begynne med for tidlig. Beklager hvis det virket som om jeg rådet HI til å begynne med det som første frukt, var ikke det jeg mente. Såvidt jeg kan skjønne ut fra informasjon som f.eks ligger i heftet vi fikk på helsestasjonen http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1047_1978a.pdf går det greit å gi litt sitrusfrukt når de nærmer seg året.
Lindis :-) Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Gir litt banan, og lager fruktpure selv.. Har prøvd med bare epler også, men det er så vanskelig å tygge uten tenner, så det setter hun bare fast i halsen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå