Gå til innhold

Slaappp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Ikke ofte moderkroppen er helt på felgen, men i dag er det kryplangsgulvetogsovneforhvermeterdagen... Lett med en på 4 og en nyfødt... Heldigvis regner det, så Disney-kanalen er 1.valget til moderbarnet.

Kjennes ut som om jerntilskudd kan være en ide... Har mensen, og Niagarafossen kan bare gå og legge seg. Og så var vi 17 stykker til middag og kaker her i går, kan hende gårsdagens matlagingsmaraton henger igjen. Dagen før ommøblerte jeg kjøkkenet - og fikk gleden av å se alt rælamikket i kjøkkenskapene på en gang, mens det sto utover... Men ble noe kasta??? Nehei - kan jo hende vi får bruk for det en gang...

Så nå sitter jeg her en stund, hadde jeg tenkt, og titter og dibber litt... Mens schvære bøtter med kaffe går ned sammen med julemarsipan (de små grisene er best!!!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper formen stiger utover dagen, hvis ikke så må jeg si god bedring.

Jeg kan komme over å kaste litt for deg jeg. Vi holder på å flytte og jeg har kommet i skikkelig kastemodus.

Av erfaring vet jeg at det jeg ikke har brukt på evigheter, kommer jeg nok ikke til å bruke på 2-3 evigheter til...

Så her går de fleste av "de knallgode kjøpene" til loppemarked, fretex, eller gjenvinning.

Og på kjøkkenet kan man spørre seg selv: "hvor mange visper i ulike farger og størrelser trenger man?"

Skrevet

Maange! Og flaskeåpnere. Særlig fordi de stort sett brukes til svigerfars Clausthaler når han er her (annet øl drikker vi ikke), så da trenger vi selvfølgelig alle 37 øljekkene. sier seg selv. Norgesglass i diverse str..., samt alles mormødres diverse kjevlevarianter. Og den kjekke deigsprutedingsen som svigermor spør om jeg bruker med jevne mellomrom...

Og takk - formen stiger med marsipaninntaket...

Skrevet

du er fin!

deter mulig at Hallo-i luken-for-et-marraton-syslene dine har satt sine spor, og det skulle vel bare mangle!

kos deg med kaffen du!

:-)

Skrevet

Marsipan hjelper. Ingen tvil om det.

Jeg har også masse kjøkkenutstyr som vi helt klart trenger. Sånn som 4 hvitløkspresser, 5 boksåpnere, 4 kjevler (jeg baker jo så mye....)

Miksmastere i alle varianter, når det vi bruker er kjøkkenmaskinen..

Men jeg skal ikke bare flytte, vi skal leie en (ja vi solgte litt tidlig, men tjente mange penger da) møblert leilighet mens vi venter på at huset blir bygget.

Derfor skal ALT vi eier på lager, så her skal det ryddes!

Skrevet

God bedring og takk gud for det politisk ukorrekte Disney Channel på sånne dager. Når mammas energilager er tomt, er det godt barna tåler uante mengder TV.

Moralen er at det er farlig å rydde kjøkkenskapene..

Jeg har forresten ingen tendenser til dysleksi, men hver gang jeg ser nicket ditt leser jeg MORDEREN. Lest for mye krim kanskje?

Skrevet

He he... du skjønner at modermannen var borte, så jeg så mitt snitt til å flytte om på litt greier... Har et sånt "dominoprosjekt" på gang: dette må gjøres før jeg kan gjøre det, som må på plass før den kan flyttes, osv. osv... Til slutt får jeg på plass et fint gammelt skrivebord på stua, og på veien er både kjøkkenet, loftsstua, rommet til nest minsten og nest nest minsten blitt shina opp/forandret. Magic...

Men altså, her er det sånn at ingenting sånt blir gjort hvis ikke jeg gjør det, og den som ikke begynner får ikke avslutta...

Så den første domino brikken var kjøkkenet, og på kjøpet fikk nest nest minsten et nytt skatoll på rommet sitt... two down, two to go...

Men med modenhet følger visstnok et visst forfall, og dermed må jeg ha en dag eller to til å komme meg etter sånt. Det trengte jeg ikke før!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...