Gå til innhold

Kan ungen veie 3500 allerede?? 4 uker igjen til termin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var akkurat hos jordmor. Hun har kryssa meg av på symfuse målet at ungen er ørlite over den røde streken. Hun sa og at den var gjennomsnittelig. Men kan det stemme at hun sa den veide ca 3500?? Må vel være 2500 vel?? Enten har ho sagt feil eller jeg har hørt feil... syns den er stor da til å ha en måned igjen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi ble veid istad og hun er 3100gram, har ca 3,5 uke igjen.. har blitt veid to ganger tidligere og hvis hun ikke hadde gått ned på kurven sin nå så skulle hun vært nesten 3500 nå. Så det er ikek sikkert det er feil.. legen sa istad at de regner at ungen legger på seg mellom 150g og 250g pr uke de siste ukene. så hvis vi sier ca 200gram så kan du regen med at babyen din vil veie ca 4300gram.. men husk at estimeringa er på + - 400 gram, så kan bli ca 3900 også.. eller det kan hende babyen din vil legge på seg mindre i ukene fremover slik min har gjort..

håper dette ga deg noe svar..

Skrevet

ja, takk!! Men hun sa den var gjennomsnittlig. Og det er vel sånn ca 2500 g på denne tida.. Typisk meg å surre med tall sånn..

Skrevet

vet ikke jeg.. gynnen min sa engang at gjennomsnittet på dagen barn i norge er 3700gram. så hvis man går utifra det og tar da 200gram i uka ganger 4 så er det 800 gram, så da burde jo snittet ligge på 2900 nå da. nei uff jeg vet ikke jeg.. så hgvis man da tar + - 400 gram kan jo det stemme også.. Nei uff, hakke peil jeg assa. hehe..

at du ikke bare ringer ned å spør?

Skrevet

ja, tror nesten jeg må det. Ellers kommer det til å plage meg resten av dagen!!! Takk skal du ha hvertfall!!!

Skrevet

bare hyggelig.. prøvde så godt jeg kunne.. hehe.. si ifra når du har snakket med dem da.

Skrevet

jeg var hos legen i dag jeg oxo og min lille prins veier 3200 og jeg er i uke 36.. ..blir store barn dette

Skrevet

får ei stor jenta her åsså...Beregna fødeselsvekt ved termin 4200

Skrevet

er så sunne og goe de herre desember babyene da serru. hehe.. min venninne får også ei jente på 4kg + hehe... hu har termin 20 des men skal ta keisersnitt litt før da.

Skrevet

Jeg har 4,5 uker igjen til termin og fikk vektestimert gutten min i dag til å være 3,6 kg. Så JA det er mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...