Gå til innhold

tåpelig med hjerte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg liker det ikke i det hele tatt, men min 4 år gamle sønn sa til meg her om dagen : Mamma, bayen er jente og hun heter hjerte...!!!

hva gjør man med slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Corazon, det er et spansk jentenavn, og betyr nettopp hjerte. Cora er en vanlig forkortelse.

 

Hjertrud eller Hjertine er et alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Minner meg om gutten min på 3 år som påstår at jenta i magen skal hete prinsesse! Gir seg ikke på at det ikke går an.

 

Synes det er søtt jeg, og ikke minst at de engasjerer seg på sin måte når de er såpass små :) Kan du ikke foreslå at dere kan ha hjerte som kallenavn/kosenavn, men at den lille også må ha et vanlig navn?

Regner vel med at vårt lille nurk kommer til å bli kalt prinsesse på hjemmebane til å begynne med.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville forsøkt å få det som mellomnavn, dersom dere kan leve med det. Det er jo så nyydelig at hun har fått det fra sin bror. Min eldste sønn mener at pappa burde hete "Ost" til mellomnavn, siden han ikke har noe, og det er litt verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo personer som heter Lykke. Første gangen jeg hørte det, syntes jeg det var veldig rart, men nå har jeg vent meg til det... Så sånnsett kan du sikkert kalle henne for Hjerte:)

Søkte på en nettside etter navn med betydningen hjerte, og fant da jentenavnene Cordula og Janan.

 

Til deg med en sønn som vil kalle søsteren prinsesse, så er jo det litt enklere..

Sarah - prinsesse på hebraisk

Tia - prinsesse på gresk

Amiri - prinsesse på arabisk.

Ameerah og Almira er navn som også regnes å ha betydningen prinsesse. Disse kommer fra Amiri.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...