Gå til innhold

fraråder myndighetene underlivsundersøkelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser i informasjonsskrivet fra Sosial- og helsetilsynet (link fra BIM)at underlivsundersøkelse anbefales ikke med mindre man er under 25 år og/eller konkret mistanke om klamydia. Jeg er over 30 og har hatt samme partner lenge så det er nok ingen fare for klamydia. Betyr det når det står "anbefales ikke" at de FRARÅDER at vi tar underlivsundersøkelse? Kan det skade fosteret? Min fastlege vil ta en underlivsundersøkese av meg nå (jeg er i uke 8), men jeg vil helst slippe. Skal jeg vise til informasjonen fra myndighetene?? Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos leger ca en uke etter at jeg testa positivt, og han ville gjerne ta en sånn undersøkelse. Jeg lurte på hvorfor, og det var for å se om jeg hadde klamydia. Jeg svarte at det hadde jeg garantert ikke, siden verken jeg eller samboern min har vert med noen andre enn hverandre. Da ga han seg lett. så det burte ikke være noe problem hvis du er sikker på at du ikke har det. Om jeg må ta noen undersøkelser senere vet jeg ikke, men det hadde vert kjekt å slippe - har aldri gjort det før, og er kjempeskeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...