Gå til innhold

DÅP


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

 

Hvor gamle var deres barn når de ble døpt ? føler at vi er veldig sent ute.. Lille tulla er 3, 5 mnd når dåpen finner sted....I tilegg lurer jeg på en ting... det silkebåndet dere brukte på dåpskjolen, bare lagde dere en sløyfe med det eller sydde dere det fast i kjolen ? tror jeg har glemt alt fra første mann..... hvor mange meter bånd hadde dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da veldig vanlig å døpe barna sine når de er rundt 3-4 mnd? Vi døpte lillegutt da han var 6 mnd, og ingen sa noe på det. Ingeborg skal døpes når hun er nesten 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi kommer til å feire navnfest for Alver før han er 5-6 mnd. Vi er helt uerfarne når det gjelder å arrangere fester. Det har bare vært pappaen og jeg de siste 10 årene, og vi har aldri hatt en eneste feiring hjemme hos oss. Vi er liksom ikke de som inviterer middagsgjester og sånn. Men vi får det vel sikkert til :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 måneder er det mest vanlige, men det er de som er nærmere året som døpes også, så her er ingenting galt. Man gjør som man føler for selv. Oscar skal døpes 10. desember, da er han 3 1/2 måned. Lykke til alle som skal ha dåp elelr navnefest fremover.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha dåp nå på søndag, og tulla vår er rett over 3mnd:-)

På vår kjole fester vi bare sløyfen med en sikkerhetsnål.

Båndet henger ganske godt nedover langs kjolen, men selvfølgelig ikke forbi kjolen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår gutt er 3,5 mnd og døpt i dag. Båndet ble tredd i kjolen men det er en heklet kjole så det hjalp vel ikke på sp. ditt

 

Han var 4. eldst av de 6 dåpsbarna som ble døpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior var 3 mnd (og 2 dager :-) ) når han bledøpt. Tror nok det er det mest vanlige, sånn 3-4 mnd. Jeg kjøpte 3 meter bånd som jeg skrå-klipte nederst. Det er vel kanskje litt forskjell på lengden å kjolene. Jeg knøyt båndet bare rundt livet med en sløyfe. Turte ikke sette sikkerhetsnåler på gutten, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Theodor ble døpt forrige søndag, og var da 3 mnd og 2 dager gammel. Var 2 andre unger som også ble døpt, og de er et par uker yngre enn han.

Ang. meter lengde på bånd, så aner jeg ikke for det var svigermor som ordna med kjolen.

Dåpen var kjempefin, hele dagen var bare perfekt!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...