Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal jo heller ikke på fest på fredag. Er ikke noe særlig misunnelig på dere som skal... Derfor vil jeg at dere som skal på fest og dere andre som heller ikke skal, skal svare på noen spørsmål slik at jeg blir bedre kjent med dere.

1) Hva gjør barna som får deg i veldig godt humør?

2) Hva gjør mannen som får deg veldig glad?

3) Når blir du skikkelig sur på mannen?

4) Favorittbok?

5) Ønskereisemål?

6) Hvordan beskriver din beste venninne deg?

7) Favorittaktivitet en søndag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) De store gjør ikke så mye for å få mamma i godt humør... de er faktisk myyye flinkere til å få meg i dårlig humør! Men jeg blir glad når jeg slipper å mase på dem!!! De to små er veldig kosete. Setter seg på fanget og koser alt de orker... det varmer ett mammahjerte!

2)Jeg blir sånn god og varm og glad inni meg når han tar ungene en tidlig morgen og lar meg sove! Og når han vasker huset... og når han kommer hjem med blomster eller småting på en helt vanlig hverdag:)

3) Hmm... blir vel stadig vekk litt småsur bl.a.når han ikke tar unna bladbunken sin på badet så jeg snubler i den når bleier skal skiftes... pluss endel annet småpirk:)Men skikkelig sur... da må det nok alvorligere ting til!

4)Jeg elsker å lese! Spesielt krim! Har egentlig ingen favorittbok. Kan fint lese en bok om dagen---når ungene ikke er så små som Leah er nå vel og merke.

5)Vi er veldig glad i Kypros... akkurat nå føler jeg at jeg vil til Agia Napa en laaaang tur... Ellers hadde det vært deilig med en kjærestetur til en eller anne sydhavsøy. Samme søren... bare vi har ungefri:)

6)Hun sier jeg alltid er der når hun trenger det... har en syvende sans for hverandre...føler på det når hun sliter med noe. Jeg er lojal, rolig og effektiv.

7) En laaang trilletur i strålende solskinn mens samboer vasker huset og baker noe godt:)

Skrevet

er ikke misunnelig jeg heller.....ikke i det heeeele tatt....snufs...

1)når di roper "så gla gla gla i ho mamma",da smelter jeg,uansett hva galt di først har gjort.....å når di gjør uventete ting,slik som å rydde rom..uten mas først =0)

2)rydder....å lar mamma sove litt ekstra =0)

3)når jeg sitter her med rot til ørene,sure unger,å venter på han,slik at jeg får hjelp...men han dukker ikke opp til avtalt tid.DA blir jeg en smule "nordlenning" i stemmen....(å ungene får seg en god latter når jeg slår over..)

4)har ikke.leser serier

5)kunne tenkt meg en tur til sverige bare...å til legoland med ungene

6)hehe...gal? full av munterhet,ærlig,rett frem,en smuuule pessimistisk enkelte ganger,å gla i å ta en tur på byen bare vi to.(er ca 5 år siden sist...)

7)ehh..da liker jeg å bare slappe av hjemme med familien.eneste dag i uka det ikke er noe en eller annen skal bort på.

hehe...leser igjennom svarene,og ser en ting...jeg har et problem med rot...må vel ta enkelte i ørene siden jeg har svart 3 ganger med rydding som en del av svaret =0)

men men,den tid,den sorg...akkurat nå har jeg mest lyst til å hive meg på toget å reise sør...på fest med di sprettne modne =0)

Skrevet

1) Når de to største danser, tuller og får lille snuppa til å le så hun hikster.

2) Når han lar meg sove ut en lørdag eller søndag ;-)

3) Småsur av at han aldri rydder

Skikkelig sur når han påstår at det er han som rydder her i huset...

4)Egentlig veldig glad i å lese alt, unntatt krim. Akkurat nå derimot går det så mye i Kardemommeby og Nina Kanin at jeg knapt kan huske hva en god bok er... De siste bøkene jeg har lest har jeg ikke vært sååå glad i så de fortjener ikke oppmerksomhet.

5) Vi skal til Kina neste høst og gleder oss voldsomt så det må nok sies å være favoritten akkurat nå av fjerntliggende reisemål. Men egentlig er jeg vel mest glad i hytta på fjellet...

6) Snill, lojal og litt for mye tårnfrid...

7) Topptur til Skogshorn ;-))))

Skrevet

1 - det er egentlig velig mye - når store-mirakel er snill mot lille-mirakel, leker med ham og får ham til å hikste av latter. Når de er blide, i godt humør. Forsøk på å reise seg, alvorlige spørsmål om livet ("mamma- hva er det å være levende"...), osv.osv

2 - er en flott far. En interessant samtalepartner. Og en oppmerksom kjæreste. (ikke alltid på en gang..)

3 - når han er stille og utilgjengelig. Fordi han er sliten og trøtt, og det prøver jeg å akseptere uten å bli sur... Har jeg overskudd klarer jeg det.

4 - mange, vanskelig å velge en. Leser en del fagbøker, og (nå høres jeg sikkert sææææær ut) - den beste jeg har lest er om Clinton og Russland - skrevet av hans utenriksrådgiver. Beste skjønnlitt? Hm, Steppeulven av Hesse var bra men usigelig deprimerende. Holder på med Helene Uri - underholdende om Blindern.

5 - syd-Frankrike, Spania, Toscana, Vietnam, Mexico, Brasil.

6 - he, he - dette er IKKE mine ord, altså!!! "skarp, intellektuell, sensuell og varm" - arrester henne, ikke meg...

7 - tur med gullbarna, kafetur og hele avisen med kaffe på Kaffebrenneriet

Skrevet

1) Å se det skjønne smilet til lillegutt klokken seks om morgenen og jeg egentlig har lyst å sove i minst tre timer til.

2) Masse; når han forteller meg hvor glad han er i meg, at han setter pris på meg for det jeg gjør for ham, at han gjør ting som er kjedelig for ham for meg og så er han den beste pappaen jeg vet om.

3) Når han er dum (skikkelig modent svar - knis)

4) Besettelse, A.S. Byatt

5) Hele verden, elsker å reise!!!

6) Pålitelig og behagelig å være sammen med.

7) Spise en lang søndagsfrokost sammen med kjæresten min, med masse quiz-spørsmål i tillegg.

Skrevet

- hun minste trenger bare smile så blir jeg glad... han store trenger i grunnen bare smile han også. hvis de er trygge og glade og jge hører at latteren kommer fr ahjertet, ja da blir jeg ordentlig glad!

- han gjør meg glad når han gjør små små ting som forteller meg at jeg er viktigst akkurat nå, holder meg med den gode hånda i nakken, eller kaller meg noe fint, eller bare kjøper en glassflaske med cola en dag han vet at jeg er sliten, uten at jeg har sagt noe om det... da blir jeg glad.

- Når han også plutselig er 5 år... da skjønner jeg ingenting, også blir jeg dritsur!

4) Favorittbok?

- det tror jeg må være anne fra bjørkely bøkene, jeg blir nok aldri lei!

5) Ønskereisemål?

- jeg har ikke vært så mange steder egentlig, og det er vanskelig å lengte etter noe man ikke vet hva er, men en tur til Island ønsker jeg meg. Jeg har vært der en gang, det var rart og fint... jeg vil gjerne dit igjen! et annet ønske er nok å få en varm fin ferie sammen med dritgreimannen uten unger.... det tror jeg hadde gjort susen... kjærester uten forbehold...

- vet ikke helt, hun pleier ikke å beskrive meg så ofte. men hun syns jeg er morsom og søt og fin og rar og snill, og at jeg er litt for syk når jeg er syk, og litt for sur når jeg er sur, men siden det er sjeldent begge deler så går det greit ;-)

- enten å være helt sløv å se på vintersport på tv, eller å dra på besøk til noen. som oftest blir søndagene fylt med en god tur ut i været, en slapp tid midt på dagen og kjøttkaker til middag - ganske koselig det også... når jeg tenker meg om tror jeg det er favoritten faktisk, så er det andre deilig avveksling. :-)

Skrevet

1) De gir meg godt humør fordi de har valgt meg som sin mamma:-) og når vi sitter ved langbordet på kjøkkenet og skravler og fniser og tuller:-))

2) Steller pent med meg, hver eneste dag, gir komplimenter og er der når jeg trenger noen som holder hardt rundt meg. Lager deilig mat og hyggelige stunder, stiller veldig opp for familien min:-)

3) Når han roter for mye eller glemmer ting......:-(

4) Hmmmmmm............vanskelig.....mange fine:-)

5) En rolig sydlandsøy, med familien, bo på stranden i 2 mnd - det hadde vært noe :-)

6) Lojal, tilstede og omsorgsfull.

7) Båltur, grille pølser, med store og små, unge og gamle, tobente og firbente:-)

Skrevet

1. Når barna har laget tegninger eller kort til meg, eller når barna er i sånt morsomt humoristisk humør. Når barna er lydige:)

2.Jeg blir glad når mannen synger og prater vårt hemmelige språk, og når han lusker meg i håret når vi ser en god film. Blir glad når han overrasker meg:)

3.Når han sier"det er greit det, sam""det er greit det bjarne""det er greit det......."#¤#%& og jeg kanskje ikke synes det er greit på grunn av andre planer, økonomiske spørsmål eller annet.

4.Umulig å si. Har lest de fleste klassikere, for å si det sånn. Den siste tykke boken jeg likte godt var"Rosenrød og Liljehvit".

Er svak for 1850-1920 tallet, modernismens gjennombrudd. Litteratur som er om denne tidsepoken faller lettere i smak enn annen litteratur.

5.Safari i en frodig regnskog. Eller en øde øy. Polynesia. Eller i Draculas skumle borger og slott:)Transylvania.

6. Ærlig, åpen, modig og tidvis inspirerende. Tidvis motsatsen sikkert;)

7. Tur i vakker natur!

Skrevet

De behøver ikke å gjøre så mye egentlig, bare være... Jeg blir glad når jeg ser de tar hensyn og viser omsorg for andre. Blir glad når de er glade. Minsten gjør meg glad hele tiden, fjortisene terger meg også...

Akkurat nå om dagen...? Fint lite!

Akkurat nå om dagen...? Omtrent hele tiden

Ellers; når han tydelig viser at han først og fremst tenker på seg selv!

4) Favorittbok?

Ååååå bare en? Da må detbli John Irwing "siderhusreglene"

5) Ønskereisemål?

Vestlandet faktisk

Hun har altfor høye tanker om meg, og ser ikke vrangsiden min i det hele tatt. Roser, skryter og heier på meg hele tiden! Hvis jeg skal trekke fram noe så blir jeg kanskje aller mest smigret når hun sier jeg er det klokeste mennesket hun kjenner...selv om jeg vet hun har mista gangsynet litt...

Lang tur med noen jeg er glad i, særlig når det er mye vær!!!

Skrevet

Det meste barnet mitt gjør, får meg i godt humør - synge, danse, skravle på sitt eget utforståelige språk :)

Mye, men spesielt det at han står opp tidlig HVER eneste dag i uka, gjør meg skikkelig glad (og litt mer uthvilt)

Litt sur, men ikke så veldig altså, ble jeg på torsdag da han tok med feil dress hjem fra barnehagen.

4) Favorittbok?

Det er flere, men skal jeg bare ta én kan jeg ta hmmm..... for eksempel..... Bildet av Dorian Grey av Oscar Wilde.

Tonetroll: I just loooove Siderhusreglene og nesten alt annet av Irving!!

5) Ønskereisemål?

Ecuador! Der har pappaen min jobba som frivillig på en Casa for gategutter de to siste vintrene. Skulle egentlig reist første året, men da kom jo snuppeline :) Håper å få det til en gang!!

Hehehe, siden jeg ikke er blyg kan jeg lett gjengi henne her: "supereffektiv, raus og rappkjefta"

Tur med storfamililien og/eller vennegjengen. Fotball eller skiløp på sletta og svidde pølser med ketchup. Heeeerlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...