Gå til innhold

Min son vill inte lägga sig!!! Goda råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min son, snart 3 år, har alltid vart lätt att lägga. Fast lägge rutine sen han föddes. (han har fått en lillasyster nu). Han står upp, tuller o skrattar. Ju mera stränga vi blir, ju mera skal han tulle. Vi får gå tillbaka till hans säng med honom 6-7 ggr. Till slut måste min man lägga sig vid sidan av honom. Han somnar då på 2 sek-egentligen är han stup trött. han vaknar mellan 4.30 och 5 på morgonen. Sover 1 timme om dagen. Han är en aktiv pojke hela dagen.

Vad kan detta komma av? Några goda råd?? OBS, han trotssar mycket om dagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn ble plutselig sånn da han fylte tre han også, han holdt det gående i tre fire time, og det helt uten å ha fått noen lillesøster. jeg prøvde alt mulig, men det funka ikke, helt til jeg skjønte at den sovingen på dagen plutselig funka mot sin hensikt... spjoiiing, og han kunne holde det gående til elleve.

fortsett med de leggerutinene dere har, hvis de har funka før, så vil de funkie igjen - det er viktig at ungene kjenner igjen det som skjer. gi ham havregrøt til kvelds, eller noe annet han blir god og mett av, og dropp sukker på ettermiddagen. ikke saft, ikke prim, ikke syltetøy. og til slutt prøv å kutte ut den timen på dagen. de første dagene vil han nok kanskje bli ufattelig sliten, men det er bedre det og at han heller legger seg en time før om kvelden.

det var mine råd...

:-)

lykke til, det går over!

Skrevet

Gode råd fra Dritgrei her. I tillegg tror jeg at unger lærer utrolig fort hva de kan få oss voksne til å gjøre. Så din sønn har sikkert skjønt at bare jeg kjører showet lenge nok så kommer pappa og legger seg han også ;-) Mitt tips er at uansett hvor håpløst det ser ut, IKKE legg dere sammen med han. Da får han bare en "belønning" for feil oppførsel.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...