Gå til innhold

Dårlig mor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere dårlig samvittighet om dere rydder og vasker og må ha ungen i vippestolen? Er jo ikke alltid at man rydder og vasker når barnet sover? Skal man gi oppmerksomhet konstant til barnet? Er alene og gjør alt for å strekke til når det gjelder barnet mitt. Barnet er snart 2 mnd og jeg er helt alene uten hjelp fra venner og familie. Det går fint synes jeg. Men tenker kansje jeg må ha avlastning etter hvert annen hver helg. Men føler meg liksom som en dårlig mor om jeg gjør det. Vet ikke hvem det skulle vært eller om jeg tørr. Det er jo så mye rart der ute. Nå virker jeg sikkert overnervøs, men jeg er så redd for barnet mitt. Er det noen av dere som har noen tips og råd så blir jeg veldig glad. #smil#

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg syns ikke du høres ut som en dårlig mor! Og du skal ikke ha dårlig samvittighet om barnet ligger alene mens du gjør ting og tang. Barnet tar ikke skade av det. Du merker jo raskt når barnet er misfornøyd. Og det er jo ikke slik at han/hun skal ligge mutters alene i timevis, regner jeg med :). Klart du blir sliten og trenger litt avlastning. Det vet alle som har barn - alene eller ikke, at det er slitsomt. Sånn er det bare. Veldig kjekt og fantastisk og alt det der. Men slitsomt til tider.

Ang avlasting ville jeg snakket med helsesøster om det. Hun har kanskje noen gode tips. Er helt enig med deg om at det er mye rart der ute, jeg har selv en ganske kjip erfaring der. MEN det er jo mange oppegående mennesker også. Det gjelder bare å finne dem.

Jeg ønsker det lykke til!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei. Anbefaler deg å sjekke ut Marte (røde kors) og Rødhette. Disse stedene gir hjelp og støtte, sosial omgang og barnevaktordninger til alenemødre. Har vært til stor hjelp for meg. Lykke til!

ps: Du er IKKE en dårlig mor:)

Skrevet

Henger meg på og sier at du er IKKE en dårlig mor. Jeg har gjort det samme selv, og flere ganger blir det nok når nr 3 kommer. Det er tross alt til barnets beste også at det er et ok innendørsmiljø der man bor ;-) Du gjør helt sikkert en meget god jobb som mor! Det viser du bare ved at du bekymrer deg over dette. Og om 2 år trasker lile nurket inn på rommet sitt og leker seg alene, og du får ikke lov å komme inn... :-) Unger har også behov for litt tid for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...