Gå til innhold

Maud....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som du kanskje har fått med deg så laget jeg en huskelapp inatt, der jeg minnet meg selv på å skrive til deg. Var så veldig trett så jeg orket ikke der og da.

Nå har noen av de store tankene forsvunnet ut sammen med nattedrømmingen, men i korte trekk tenkte jeg vel å si som følgende:

Jeg har flere ganger lest ting du har skrevet og engasjert deg i, og tenkt at det der var smart tenkt, velformulert og interessant. Flere ganger har jeg latt være å svare på tråder rett og slett fordi du allerede har sagt det så bra!

Synes det er deilig å lese ting som avslører et ekte engasjemant og medmenneskelighet, samtidig som det du skriver er klart og gjennomtenkt!

J

eg trenger jo ikke bestandig å være enig med alt du skriver, men det er likevel fint å lese, og nye tanker dukker jo opp etter å fått sterke nye impulser.

Så sumsumarum: TAKK

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lurt på det i dag, hva som ville komme fra deg. Og så var det noe så hyggelig. Tusen takk! Jeg lurer litt på hva jeg har ment og hva du har lest, men hvis noe av det altså ble oppfattet som smart tenkt, velformulert og interessant, så er det jammen ikke verst.

Jeg kan betro deg at jeg nok kunne ta opp kampen med deg om å bli kalt tante Sofie. Jeg har nok vokst fra meg det meste av tenårenes skråsikkerhet, men klare meninger har jeg ennå. Det ville vært kjedelig hvis du eller noen andre var enige med alt jeg mente, da hadde det ikke blitt noen morsomme diskusjoner.

Du er ikke så verst velformulert og interessant selv.

Skrevet

Jeg har også lagt merke til Maud så......:):)

Akademiker? Tatt psykologi?

Skrevet

Å nei du...jeg skal kjempe hardnakket for å bevare den tittelen...*ler*

Når det gjelder velformulert og interessant...så har jeg jo blitt ertet av Tonetroll for det idag...så der strides det...*skratter*

Når man engasjerer seg på en siden som dette, kan jo andre brukere oppfatte noe helt annet enn det som var intensjonen...og det er der det er en ekstra bonus å kunne uttrykke seg tydelig...Men det er bestandig avhengig av mottaker hvordan budskapet blir oppfattet. Jeg synes du flere ganger har gjort det mesterlig!!

Skrevet

Ja, det er ikke alltid lett å vite hvor tydelig man kan være og om man tråkker på noen ømme tær. Jeg velger stort sett nokså tydelig og håper på at unnskyldningen blir tatt imot hvis jeg dummer meg ut.

Jeg kan være vikar dersom du blir lei av å være Sofie innimellom (smiler).

Skrevet

Kom plutselig på enda en grunn til at jeg ville skrive til deg...

Din anbefaling av: Da Nietzhe gråt... *smiler*

Jeg har lest alt av Irvin D Yalom, og den nevnte boken er en av mine favoritter også....

Skrevet

Yalom er absolutt lesverdig! Tror ikke jeg har lest alt, men det meste. Skjønner at du og jeg har en del felles preferanser :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...