mammaen til G & A Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Sorry, oppskriften er paa engelsk, men det er bare aa rope paa meg inne paa skravelsiden saa kan jeg sikkert hjelpe litt=) Maaleenhetene er de amerikanske, men jeg regner med du kan finne dem oversatt i dine kokeboeker=) Dette er som regel helt bakerst i mine norske kokeboeker ihvertfall. 1pkg (1lb 2oz) Oreo Chocolate Sandwich Cookies, divided 1/4 cup butter or margarine, melted 4pkg, (8oz each) Philadelphia Cream Cheese, softened 1cup sugar 1tsp vanilla extract 1 cup sour cream 4 eggs Preheat the ovent to 325F. Place 30 cookies in food processor, cover. Process 30-45 seconds, or until finely ground. Add butter, mix well. Press firmly onto bottom of 13x9 inch baking pan. Beat cream cheese, sugar and vanilla in large bowl with electric mixer on medium speed until well blended. Add sour cream, mix well. Add eggs 1 at a time, beating just until blended after each addition. Chop remaining cookies. Gently stir 1 1/2 cups of the chopped cookies into cream cheese batter. Pour over crust, sprinkle with remaining chopped cookies. Bake 45 minutes or until center is almost set. Cool. Refregerate 4 hours or overnight. Cut into 16 pieces. Store leftover cheesecake in refrigerator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå