Gå til innhold

Vilken typ av interiör/ färger har ni hemma???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi haren funkis stil med basis färger, vitt på väggarna, stål och vita/svarta möbler med orange, rött och stark rosa, som tilläggsfärger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cremefargede vegger (1 brun også:-), grå/stål, bjørk, fargesterke bilder og puter med mye rødtoner, cremefargede møbler......lite gardiner.....mest persienner i stål:-)

Skrevet

Attpåklatten...Det verkar som om vi har lik smak när det gäller inredning. Glömde att skriva att vi inte har gardiner, bara stålpersienner. I min ungdom, en sån där ca 12-30 års åldern, hade jag allt i vittt men i olika nyanser. Har alltid gillat enkel o funktionell stil...

Skrevet

Ja, kanskje det:-)

Men jeg har altså hatt hele regnbuen i mine tidligere hjem:-) Brun og oransje på 70-tallet, rosa - mye rosa på 80-tallet, mye "glafarger" tidlig 90-tall, men så landet jeg til slutt....;-) Nå har jeg lyse farger med detaljer i sterkere farger som favoritt, og det tror jeg vil vare:-)

Skrevet

Lett mix av gammelt og nytt her i huset!!

Har vel ingen gjennomført stil egentlig vi......, men de tingene vi har er vi veldig glade i!

Er ikke sånn som flyr rundt og kjøper nye bilder og stæsh bare fordi det er moderne, men har mange minner rundt omkring...

:o)))

Skrevet

Jeg har også ting som har en affeksjonsverdi for meg, arv fra slekt......bilder som er malt av mennesker jeg er glad i etc....:-)

Skrevet

Ja, sånt betyr myyyye mer enn at det har de riktige fargene!!!:-)))

Skrevet

Helt klart! Men det gjør det jo ekstra hyggelig om fargene er fine også da;-)

Skrevet

Definitivt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;-)))))))))))))))

(Er ikke noen særing heller, altså!!!)

Men jeg blir bare så sliten av noen venninner som stadig kjøper nytt og kaster det gamle fordi det ikke er heeeeelt in lenger.......

Skrevet

Den svarer jeg på når huset er ferdig bygget.

Skrevet

Her holder vi på med å bytte ut den grusomme Biri-tapeten med malt panel i fargen Vanilje. De like grusomme furumøblene holder jeg på med å gjøre om til Shabby chic-stil...mye jobb...går saakte.. Men blir fint da! Det negative er at støvet synes så mye bedre på hvitt enn på trehvitt :( Ellers så har vi merbau-parkett i nesten alle rom... kontrast fargen i en av stuene nå er eplegrønn. Jeg liker stål, grått, sort med klare kontrastfarger! I en av stuene har vi forresten lønnefargede møbler... Har visst litt rotete stil jeg gitt!

Skrevet

Lett blanding...?

Det var uuuuutrooooolig! mye furu i dette huset da vi flyttet inn for seks år siden. Nå har vi pusset opp siden da, og mye er malt over - vi har fått litt tapet, det skal jo være veldig in, da...c",)

Møblene er samlet inn fra sju prestegjeld - something old and something new, something borrowed and something blue...

Nei, forresten -. ingenting er vel egentlig lånt - men en del er gamle arvestykker fra gubbens side, noe er møbler & ting moren min har gitt meg etterhvert som hun byttet ut ting hjemme hos seg selv - og etterhvert er noe nytt, som feks sofaen som måtte byttes ut etter at den #!!%&!! bikkja prøvde å grave ned et bein i den. Moro med hund...

Og spisestuen min er splitter ny - og den gamle som besto av et gammalt bord fra HSSØ, seks stoler fra loppis og seks stoler fra onkelen min er brent endelig!

Stål kommer ikke innenfor døra her jenter, det hører hjemme i garasjen eller på gubbens verksted.

Skalvise - farger: Lys farve på veggene(morgengry), gul/oker tapet, gardiner i oker, bygderød, grønt og orange(veldig fine altså, selvom de høres litt kræsj ut...). Gulvet skal skiftes i neste trinn av oppussingsfasen - neste sommer, kanskje? Da blir det merbau på meg også, håper jeg... c",) Syns mørkt gulv mot lyse vegger er stilig, jeg.

Ellers bærer hus og heim betydelig preg av alle ungene som bor her; vi kan nok ikke fungere som et kataloghjem på mange år ennå c",)!

Skrevet

Vi flyttet sammen for tre år siden og fikk da anledning til å velge på nytt. Fra før var det en del furu hos oss begge. Nå er veggene stort sett hvite eller svakt grå, men på kjøkkenet har vi en knall lysegrønn vegg og barna har en farget vegg hver på sine rom. Sofaen er mørkgrå og litt sliten. Ingen gardiner i fellesrommene, vi har kanskje Oslos flotteste utsikt og vil ikke ødelegge den. Puter og bilder går i forskjellige orangetoner. Gulvene er i eik, men skulle gjerne byttet til noe mørkere. Det vi har beholdt av furu er lasert hvitt.

Ikke helt minimalisisk hos oss, jeg synes det kan bli litt kaldt. Dessuten vil jeg gjerne kunne henge opp barnetegninger, ha litt rot rundt omkring og føle at det er mitt hjem uten at det ødelegger helheten.

Skrevet

hos oss er det rotete! vi roter ig roter og roter... og midt oppi der så er det stearinlys og te og datamaskiner og to unger og veldig koselig! hurra! veggene er hvite med en dråpe brunt i, bortsett fra på soverommet, der er det en dråpe blå i stedetfor...

men rundtomkringoveralt er det flekker av rød og rosa og slikt. blomster, sofa, puter, vogna, klærne, ungene, melkeglassene...

jeg kjenner at jeg koser meg her jeg bor. gulvene er det originale 50-tallsgulvet, smale ubehandlede planker. hele trappa, husets hjerte ;-), er dessverre teppeøagt, men så snart vi er ferdige med å pusse opp vindfanget så ryker teppet! jippi!!!!!!!!!!!!

kjøkkenet er nyoppussa, men i bestemor Duck stil, møblene er fra loppis eller er arvet eller fått, vi har tulle ting og fine ting og stygge ting og gamle ting og nye ting om hverandre... vi bor her nemlig, og vi koser oss! men jeg skulle ønske vi hadde litt flere skap, og et bedre system på alt papiret som lander rundtomkring... det er unødvendig stusselig rot, men det er her det også :-)

rote rote rote rote rote

mao, nazi regime funker på jobb, men ikke hjemme... :-)

vi får besøk hit da, så litt koselig er det nok i alle fall....

ha ah ah aha hahaha ha ha

Skrevet

Der det er hjerterom er det husrom, rot eller ikke. Men det går kanskje ikke under interiør eller???

Og vi som er på flyttefot bor i pappesker, så her er fargene mye brunt.

Brune pappesker, brun pakketeip. hvitt silkepapir og bobleplast..

Ja da. det blir nok bra til slutt.

Skrevet

jeg lover deg det blir bra!

men du velger kanskje ikke brunt på veggene.... i alle fall ikke sånn med en gang?

:-)

Skrevet

Nei ikke sånn pappeskebrunt i hvertfall.

Vi skal jo inn i helt nytt hus etter hvert, så vi starter med lyse vegger slik at vi får "bodd oss til".

Guttene skal vel få litt farge på veggene tenker jeg.

Skrevet

Signerer nesten på denne. Funkis, hvitt, hvitt, hvitt og stål og bilder med sterke farger. Sliter litt med furubjelkene i nytt hus.. Kan desverre ikke fjerne dem uten fare for å rasere hele huset, så de må males. Heldigis er huset ellers firkantet og rettlinjet med store vinduer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...