Gå til innhold

Tobias vil ikke sove.. 1år ( hjelpe meg? )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Jeg har en nydelig gutt på 1 år.. han er så nyskjerrig på alt og vil ikke legge seg... når jeg ligger ham ned i sengen så skriker han.. men det rare er at når faren skal legge han.. så sovner han etter 15-30 min.. med meg tar det 1-2 timer.... og jeg må jo kunne klare å legge ham jeg også.. huff.. blir så lei meg når han bare skriker.. vil så gjerne ta han opp.. men det ikan jeg ikke.. har prøvd sånn 3 min skrik 5 min skrik.. ( er ute av sove rommet og går inn igjen etter 3-5 min og øker det til 10-15 min.. osv.. ) men det hjelper vist ikke så godt.. noen andre forslag.. har også lagt en topp eller t-shorte som lukter meg ved siden av.. men.. neppe... hjelpe meg?? ;o)

Tobias mamma c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett deg i en stol ved siden av så han ser deg hele tiden og evt. stryk han litt av og til...

Pleier han å være sånn eller i det siste?

Fått jeksler?

Julian var helt hysterisk og sånn og da fikk han 4 jeksler samtidig. Han er 13 mnd.

Ellers ville jeg tenkt at det går over...for det gjør det.

Pass på at han er ordentlig trøtt når du legger han.

Skrevet

Det er ofte vi mødrene som får "trassen". Merker det på hu hjemme også. Men - jeg sitter i en stol ved siden av henne, synger litt og stryker litt på henne - og hun har blitt kjempeflink til å sovne etter en periode med litt kjas og mas. Blir liksom litt vanskelig når de begynner å forstå mer og absolutt kunne tenkt seg å følge litt mer med på hva som foregår i stua enn å legge seg å sove - uansett hvor trøtte de er. Et annet problem jeg har fått er at hun våkner i 4 tida på morgenen og griner skikkelig. Dette har hun ikke gjort før. Kan kanskje tilskrives tenner? Jeg har prøvd å kikke i munnen, men da blir hun sint altså :-) Hun har 2 fortenner oppe og 2 nede, pluss at hun har fått en jeksle som jeg kan se. Har ikke reagert på de første tennene, men jekslene er vel verre? Har ingen barn fra før, så lite erfaring med dette - men det er jo så individuelt også da.

Uansett - ikke gi opp. Prøv å innføre gode rutiner (det har du sikkert fra før også da ...) og la barnet skjønne at nå er det natta og ingen veg utenom. Lykke til.

Skrevet

Ammer du fortsatt? Noen barn som helst vil sovne til puppen, og at det derfor er lettere at faren legger.

Skrevet

Ja.. jeg ammer litt enda... men trappet ned det... nå får han litt om dagen og litt på etter middagen ( har ikke så mye melk nå ) gir ikke om kvelden lenger.. får håpe det går over han slutter etter en dag .. :-) Det kan hende at jekslene er på vei, for han skirker litt om natta også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...