ettbarnsmammaen Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 På menyen i dag står kokt lettaltet svenskeflesk. På komfyren putrer også en kjele med biter av potet, gulrot, kålrot og løk. Det skal moses sammen med litt melk og smør.Ved siden av skal jeg lage løksaus. Vet ikke hvordan det blir, for jeg har aldri laget dette før. Ville bare lage flesk på en litt annen måte enn jeg pleier: Flesksskiver stekt på rist med potetmos og persillesaus til. Burde vel egentlig ha latt pappaen bestemme middagen i dag, når jeg tenker meg om. (For sent nå.) Da hadde det vel blitt pansit. Får ta det en annen dag. Hva skal dere andre ha til middag i dag, da?
dritgrei hei hei! Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 jeg har fått en utrolig god marinade av phantomet så nå har kyllingfiletbiter ligget i den en stund.sammen med sesamfrø.... det har jeg ikke prøvd før, men jeg velger å tro at det blir bra. ris og soppestuing og en utrolig god løksalataktig sak og brokkoli + en saus , jeg tror det blir helt ok. håper det i alle fall! far burde vel sikkert ha bestemt her også, men det tenkte jeg ikke på før du sa det så nå er det forseint her også hehe
ettbarnsmammaen Skrevet 12. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2006 God marinade??? Hmmmm??? Lyst til å dele oppskriften med oss andre her inne?
dritgrei hei hei! Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 hehe... marinaden er på glass... den heter vent litt... må bare hente glasset.... merket er: GO TAN under står det: JAVAANSE - SATÈ - MARINADE mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm den er god, bygg og bo!
Maud Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Siden verken storebror eller mannen er hjemme benytter jeg anledningen til å lage noe jeg synes er kjempegodt og som de ikke liker. Pasta med sopp, kylling og gorgonzolasaus. Minstemann slipper sopp og saus, men koser seg nok med pasta og kylling.
Gjest Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Her hadde mannen ønsket seg entrecote med råstekte poteter og peppersaus. Jeg glemte sausen, men laget noen nydelige wokede grønnsaker ved siden av. Tror jeg ble tilgitt! ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 Vi har hatt hjemmelaget schnitsel (altså, jeg skjøt ikke grisen og sånn;-), ris og dressing og masse stekt løk og hvitløk:-) Namnam.......Hannah fikk schnitsel med kokte poteter/gulrøtter/hvitløk/purre/persille og juice(ananas og pasjonsfruktjuice) blandet inn. Nydelig begge deler:-))
Gummelillan Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Ovnsstekte poteter og grønnsaker, greske kjøttboller og tomatsalat. Kjempegodt og akkurat hva gummepappaen hadde bestilt. Hadde egentlig foccacia på gang også, men i ammetåka glemte jeg gjær da... Trolldeig med grovsalt på ikke like vellykket ;-))))))))))
dritgrei hei hei! Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 hvis du maler den og skriver navnet på gata di, så kan den bli et nydelig gateskilt da.... det går ann. :-)
Gummelillan Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 He, he, burde jo det. Men både pappaen og toåringen forsøkte seg på å spise den, så nå ser det ut som et flådd gateskilt i såfall ;-)
dritgrei hei hei! Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 hehe.... du kan si det er kunst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå