Sara 79 Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 jeg er nå 11 +1 på vei.Alt har gått knirkefritt så langt i svangerskapet. Fikk bekreftet i uke 8 at det var liv ( UL pga at jeg mistet forrige gang jeg var gravid) Vi har bestemt at vi skal vente med å fortelle det til hans barn til vi er i hvertfall 12 uker på vei.Hvor lenge ventet dere?Lengre enn uke 12? Det er jo så utrolig vanskelig å holde tett om en slik kjekk nyhet synes vi!!
Gjest Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 vi skulle kjøre 250 mil, dagen etter vi fant ut at jeg var gravid.. (flytte) og jeg ville fortelle hvorfor jeg ikke kom til å hjelpe så mye med bæring, og tunge løft.. så jeg fortalte det til han da.. vet i ettertid at jeg var ca 5-6 uker på vei da.. )
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Jeg er 14 uker på vei og vi har tenkt å vente enda litt. Ihvertfall noen uker til. Det synes uansett ikke på meg enda. Tenker at det er greit at det blir kortest mulig tid å vente for barna, og dessuten er jeg veldig spent på hvordan den gode nyheten blir mottatt. Så synes det er godt å vente en stund til.
Bærta å babyn Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 jeg er 8 + 5 og vi har ingen planer om å fortelle det til barna enda, de fikk vite det i uke 13 sist og da mista jeg i uke 17.. klart det er vanskelig å holde tett, men jeg har ikke lyst til å "skuffe" barna, om du forstår meg.
Singelmamma og banden Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 jeg har akkurat fortalt det til mine barn, skal på UL i morgen og er 17+2 i dag. Hadde tenkt å vente til etter UL, men jeg hadde sååååå lyst til å sprette nyheten... Ang når si det, se an alder på barna, tross alt, 5 mnd er lenge å vente for en unge på 3 år, mens en "unge" på 13 tross alt har mye mer forståelse av det som skjer. Men kommentar fra eldste mi (6 år); Du kommer til å få det travelt du mamma, med 3 unger som skal ha mat. De gleder seg i alle fall de to jeg har. Mine barn det da.
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Vi har valgt å vente til det synes. dvs. når vi er ca 6-7 mnd. på vei
alvinne Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Vi fortalte i uke 12, syntes at det var riktig at hun som skal bli storesøster fikk vite det først av alle
alvinne Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 Glemte å si at da fikk hun lov til å ringe rundt til tanter og onkler for å fortelle den store nyheten, og det var veldig stas og det fikk henne til å føle seg veldig innkludert i graviditeten, hun er 10 år.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 Vi fortalte det i uke 15 tror jeg, dete r jo lenge å vente for barn, og godt å være litt sikker på at det sitter.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #10 Skrevet 9. desember 2006 barna tok det litt ille opp at de ikke fikk vite det først. vi fortalte det til foreldrene våre og våre søsken først. eller hans elste kom med kommentarer om at "sa dere det til bestemor før oss!" men det sluttet der.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #11 Skrevet 9. desember 2006 Vi fortalte det i går, da jeg er i uke 18 og magen såvidt begnner å synes. Jenta ble ellevill og kan nesten ikke vente med å bli storesøster! Tenkte det var fint å få fortalt det før jul også. :-)
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #12 Skrevet 11. desember 2006 Hei. Vi ventet til vi var passert uke 14, da følte vi at tiden var inne for å fortelle det, og det passet med settingen rundt etc. Jenta ble ellevill av glede og ringte samtlige familiemedlemmer. - De fleste visste det fra før, men klarte å gi henne gleden av å få fortelle det hun også! Og entusiasmen tar ikke slutt fra hennes side. Hun synger til lillebroren i mage hver kveld, prater til ham og kysser magen hadetbra når hun skal på skolen eller til mammaen sin.. Greit å vente til den største faren for abort er over, slik at det kan bli en skuffelse mindre. Skulle det gå galt senere, så er det jo en skuffelse du gjerne vil dele med barna likevel, for det er en stor sorg for den vordende mammaen og pappaen.. Nå er jeg litt nysgjerrig på om du har fortalt det enda da.. - Lenge siden du skrev innlegget ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå