Gå til innhold

Oldefar har reist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, farmor og lillegull var i låven for å se på de nyfødte lamungene. Med guttungen på armen oppdager vi at et av lammene er dødt. Farmor, hva er det med den? spør lillegull.

Farmor som synes det er for tidlig og fortelle toåringen om døden sier,-den ligger og sover. -vekke den farmor, svarer gutten. -Vi kan ikke vekke den, for den er så trøtt. Han gir seg ikke og det ender med at han står å hyler,- vekk den farmor, vekk den.

Vi forklarer tilslutt gutten at den er død, og at den har reist til et bedre sted. Han aksepterer forklaringen.

Når jeg så må fortelle han at oldefar er død noen månder senere, sier han -oldefar har reist sammen med lamungen han.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så lett å forklare om døden til de små.

Oldemora til gutten vår (tre år) døde i sommer og jeg forlkarte at hun lå i kista og skulle fly oppi himmelen. Da vi kom inn i kirka spurte han om vi ikke kunne åpne skattekista:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Da jeg var ca 6 år, ble mamma gravid og jeg klarte selvfølgelig å finne ut av dette. (unger finner ut av alt...) men hun mistet barnet. da jeg var på besøk hos en venninne, sa jeg til moren: "jeg skulle egentlig fått en ny søster eller bror jeg, men den svømte forbi..."

Syns det var greit av mamma å si det slik til meg jeg. Aksepterte det fint.

• 4 uker senere...
Skrevet

En vennine av meg sin kusine var 3 år da farfaren hennes døde. Non måneder senere satt hun på altanen å puslet for seg selv da hun plutselig ropte hysterisk på pappaen sin. Da han kom løpende ut pekte hun på en falskjermhopper på himmelen og sa med et stort smil "bestefar kommer pesøk". Den var jo så søt da:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...