Meg&Lilleskatten Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 -eller pipler det bare? Lurer fælt på dette;)
hønsemor Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Dette lurer jeg også på! Hos meg er det nemlig festet og forrige gang tok de vannet mens jeg lå, så fikk ikke lagt noe merke til det...
Mamas Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Når hodet er festet ligger det mer som en propp foran åpningen, og da fosser det ikke. I følge min jordmor, jeg har ikke opplevd dette selv, men dette var hun helt tydelig på. Hun sa det derfor kunne være vanskelig å vite om det var vann når hodet var festet, men tipset med om at man ved tvil skulle ta på en bind og gå opp og ned en trapp noen ganger - da vil hodet til babyen røre litt på seg pga dine hoftebevegelser ved å gå i trapp, slik at det pipler ut mer vann og man kan tydeligere se farge osv på det. Har ikke prøvd dette, men det funker sikkert!
Meg&Lilleskatten Skrevet 12. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2006 Var det jeg tenkte egentlig... trappegåingen hørtes jo smart ut.. takk for innlegg;)
grycath Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Da jeg fikk min første tok de også vannet og da jeg skulle ha andremann lurte jeg veldig på hvordan det egentlig var å skulle føde naturlig.. ble satt igang den 1.gangen, og det var egentlig veldig veldig rart. Jeg hadde ligget i badekar på sykehuset, kom inn på fødestua og skulle sjekke åpningen og plutselig kjennes det ut som om jeg har en ballong mellom bena som skal sprekke, det var skikkelig rart og så kom vannet, men jeg husker selvsagt ikke hvor mye som kom ut da for da var det vel ikke så lenge før jenta mi kom. Nå venter jeg nr 3 og jeg er like spent på hvordan det blir denne gangen. Håper alt går like greit.. Lykke til til deg også..
msbu Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Min første fødsel startet med vannavgang. Hodet var da godt festet, og det kom bare små skvetter. Startet med truseinnlegg, skiftet etterhvert til bind, men var likevel våt i buksa da jeg kom til føden. Men store mengder var det aldri snakk om. Da jeg skulle ha nr. 2 gikk aldri vannet, så vidt jeg vet. Ikke under fødselen engang. Jordmor etterlyste dette i ettertid. Enten hadde jeg for lite fostervann (gikk 9 dager over termin) eller så gikk vannet da jeg var i dusjen eller på toalettet etter at jeg fikk klyster. Ikke vet jeg. Denne gangen er jeg noe spent. Er i uke 38 (tror jeg), hodet var ikke festet på siste kontroll, tviler på at det er det nå heller. Det er jo slett ikke sikkert det fester seg, ettersom jeg er flergangsfødende. Er derfor litt spent på hvordan det blir hvis vannet går, både på hvor mye som evt. kommer, og hvor jeg er på det aktuelle tidspunkt. For går vannet uten at hodet er festet, skal jeg jo legge meg ned og vente på ambulanse. Det kan jo oppstå litt artige eller pinlige scener ut av det, spesielt hvis jeg er på butikken eller på trening eller noe sånt når det skjer.... Ser for meg at jeg må legge meg ned i en stor pøl av vann.... og rope at noen må ringe ambulanse.... Håper ikke det blir sånn fødselen starter.
Snupidupi Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 Hadd ikke fått bekrefta om hodet va fæsta sist fødsel... den starta med at vannet gikk... dvs. æ va på do og det slutta aldri å renn... rant bærre litt heile tia... Så æ e spent på kor det bi denne gangen...
Gjest Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 min første fødsel startet med at vannet gikk. hodet var festet, men vannet fosset likevel ut. jeg prøvde å sette meg på do for å la det renne fra seg der (skulle være litt praktisk), men hver gang jeg satte meg stoppet det opp. og når jeg reiste meg igjen så fosset det ut.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Til opplysning så trenger du ikke ambulanse selv om hodet ikke er festet og vannet går. Du kan komme deg til føden på vanlig vis slik alle andre.
KMB Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Jepp det fosser på!. Jeg tror størrelsen på åpning avgjør hvor fort vannet kommer, ikke om hodet er festet. Hodet har vært festet de 2 siste gangene for meg, og vannet har fosset ut i litersvis!! Ingen veer før vannet har gått, men alikevel 5 cm åpning når jeg kom på føden!!
Gjest Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Hodet var festet to dager før jeg fikk junior, og jeg sakl love at det fosset ja..... Som om at vi hadde slengt en 10 liters bøtte utover. Ble SÅ paff. Og jordmor stod å trippet og ropte "Å så vakkert....." Følte meg ALT annet enn vakker akkurat da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå